Avatar billede gorme Nybegynder
05. december 2009 - 17:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Formater windows xp professional

Hej

Jeg har et problem med at formatere computeren..

Jeg bruger den samme cd som jeg altid har gjordt, men den bliver bare ved med at skrive
"Installationsprogrammet kan ikke fortsætte, fordi den version af windows, du har på computeren, er nyere end den version, der er på cden

Advarsel! hvis du beslutter at slette den nyere version af windows, der i øjeblikket er installeret på computeren, kan filer og indstillinger ikke gendannes" ...

Så står der fortsæt nedenunder men den knap er lukket så man ikke kan trykke på den
Avatar billede gorme Nybegynder
05. december 2009 - 17:07 #1
Jeg har trykket på knappen detaljer så kommer denne besked:
Problembeskrivelse:

Hvis du vil installere den version, der er på cd'en, skal du genstarte computeren, genstarte fra denne cd og følge instruktionerne for at få en ny installation.

Advarsel! Indstillingerne for standardinstallationen erstatter den eksisterende version af Windows med denne version. Hvis du vil beholde begge versioner, skal du vælge en ny destinationsmappe til denne version af Windows. Hvis du beslutter at slette den nyere version af Windows, der i øjeblikket er installeret på computeren, kan filer og indstillinger ikke gendannes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:08 #2
Boot på cd i stedet!
Husk at sætte dit optiske drev til at være 1st. boot device i BIOS.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:09 #3
Som du selv lige fik at vide :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:13 #4
Men du skal da have et svar du kan acceptere :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:14 #5
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/gorme

Kig lige på dine spørgsmål, og få dem lukket, tak :)
Avatar billede gorme Nybegynder
05. december 2009 - 17:14 #6
jaja dem skal du nok få ;D men kan jo ikke boote fra disken af?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:16 #7
Så bestil en ny fra Microsoft.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 17:17 #8
plejer at koste omkring 100 kr.
De skal bare have den med fejl på ind i stedet.
Avatar billede gorme Nybegynder
05. december 2009 - 17:19 #9
Hvordan kan der komme en fejl ind på disken den har da ellers altid virket før hen?
Avatar billede hcma Novice
05. december 2009 - 17:26 #10
citat: "Hvis du vil installere den version, der er på cd'en, skal du genstarte computeren, genstarte fra denne cd og følge instruktionerne for at få en ny installation."

hvilken version er din XP-CD  (med eller uden Sp1,2,3)

hvis det er uden SP eller med SP1 får du typisk den meddelelse, da du jo nok har fået opdateret til SP3.
Du kan komme forbi meddelelsen, ved først at afinstallere SP3 og så ellers starte forfra igen.
Avatar billede gorme Nybegynder
05. december 2009 - 17:28 #11
ok det med SP1 så det var en interrasant meddelelse :D vil lige prøve så vender jeg tilbage igen.. Jeg skal bare uninstall 2,3 eller hvad?
05. december 2009 - 17:42 #12
Men HVORFOR kan den ikke boote direkte på (original ?) CD'en ???

Det vil gøre livet en del letterer...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 18:31 #13
er CD´en original?
Avatar billede hcma Novice
05. december 2009 - 18:58 #14
aner det ikke, for det burde man også kunne gøre.
det er forresten også et gammelkendt problem, når der skal laves en sfc-scanning.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 19:39 #15
05. december 2009 - 20:03 #16
Hvis det endelig skal være så læs også -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Bemærk alt det om driver + SP3 ...
Avatar billede gorme Nybegynder
05. december 2009 - 22:47 #17
der skal lige siges den er 100 % orginal den cd :D