Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 04:41 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Ingen drev og vil ikke læse fra USB

Hej står med det største problem i min computer karriere nogen sinde. Jeg skal have lavet mine forældres computer men der er hverken noget cd/dvd drev i og den kan ikke boote fra usb. Er der nogle der ved hvad man så kan gøre? Jeg har selv prøvet og smide den over i en kammerats computer og fået den formateret der men når jeg så sætter den i mine forældres computer igen så starter den op med et lille klik og kommer frem med windows startede ikke korrekt. Men lige meget hvad for en jeg så vælger der så genstarter computeren igen og sådan bliver det ved. Er det noget i Bios jeg mangler og rette på siden den ikke vil starte op eller hvad kan det være? håber virkelig der er nogle der kan hjælpe da mine forældre helst ikke kan undværer en computer.

På Forhånd tak
              Mvh Djkasse
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2009 - 09:05 #1
Hej du skal lave din usb nøgle om så PC tror at det er en Cd!Så booter du fra usb det kan du gøre med dette program!
http://wintoflash.com/home/en/
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 09:11 #2
Usb skal stå som første valg i bios, for at boote fra den.
05. december 2009 - 09:39 #3
... under alle omstændigheder så kan du ikke formatere/instalere på PC1 og så direkte flytte over i PC2 og så forvente at det virker. Kun hvis de har samme Hardware/Chipsæt/... kan der være en chance...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 13:08 #4
Ligger der en gendannelsespartition på et ekstra drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 13:16 #5
Styresystem????
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 14:20 #6
Jamen der står i Bios USB device(Not installed) og nej der ligger ingen gendannelsespartition nogen steder
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 14:53 #7
Hvilket fabrikat er computeren - hvilket styresystem skal der på
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 15:00 #8
Det er en Dell SX270 og der skal bare windows XP på.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 15:13 #9
OK !! hvis der ikke er andre der gider kan jeg da godt hjælpe dig, men det bliver først lidt senere, vovsen vil ud og gå tur

Hvorfor kan du ikke boote fra USB ?? har du læst guiden her http://support.dell.com/support/edocs/systems/opsx270/en/ug/advfeat.htm#1136491

Hvorfor kan du ikke boote fra CD-drev ??

Virker dit diskettedrev og har du disketter ??
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 15:19 #10
Lyder godt for er på herrens mark med det her lige nu :( men selvfølgelig skal vovsen da lige have lov og gå tur først :)

Jamen Jeg har prøvet og sætte mit eksterne dvd drev til og en USB pen med xp på og ingen af gangene kunne den boote fra USB.

Jamen det er fordi der ikke er noget cd/dvd drev i computeren og heller ikke diskette drev.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2009 - 15:31 #11
Du skal stadigvæk flashe din USB nøgle så pc tror at det er en CD! Og så skal du trykke den F taste hvor du kan vælge boot rækkefølge og med piletasten køre til Generisk USB""
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 15:34 #12
Har jeg også gjort. Men ingen held.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 16:53 #13
Så er jeg tilbage - du skriver "det er fordi der ikke er noget cd/dvd drev i computeren og heller ikke diskette drev." det forstår jeg ikke, min kone har en magen til den bøvler med og der er begge drev.
Har du lavet en USB nøgle som beskrevet af "poko1", hvis ja har du prøvet om andre computere kan boote med nøglen, det er ikke alle USB nøgler der er lige gode til at boote fra.
Har du brændbare cdèr og har du brænder i huset
Meld tilbage med svar på mine sidste spørgsmål
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 16:58 #14
Oki mystisk for har ingen drev i min overhovedet. Har nemlig ledt efter et drev jeg ville købe til den men kan ikke finde et nogle steder. Ja har prøvet og lave en USB nøgle men har ikke prøvet den på andre computere. Ja har brændbare cd'er og har brænder i min pc som jeg skriver fra.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 17:02 #15
Prøv nu lige den USB fidus i en anden computer
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 17:14 #16
Oki har ikke lige en anden computer der skal formateres. Men har du en guide til og lave en USB pen for kan være jeg har gjort det forkert.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 17:18 #17
Jeg har masser af guider, men prøv nu lige at boote på den USB nøgle, du skal naturligvis bare lade den starte op i den 1. menu så booter computeren fra harddisken, men vi har fået vished for at din nøgle dur
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 17:20 #18
Prøv nu lige at boote med nøglen, bare vælg den 1. menu så booter computeren på harddisken, formålet med at lave forsøget er at få vished for at nøglen dur
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 17:21 #19
JA, ja, en god ting kan ikke siges for ofte
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 17:22 #20
Forstår ikke helt hvad du mener. Men har ikke noget på USB pennen mere det slettede jeg da jeg íkke fik det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 17:31 #21
OK !! det var måske ikke nogen god ide, inden vi kaster os ud i de store forkromede løsninger så prøv at lave en simpel bootbar nøgle som beskrevet i denne guide  http://www.helgec.dk/usb_boot.html
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 17:36 #22
Oki jamen det prøver jeg lige så. Men du sagde din konens computer var magen til, kan den godt boote fra USB?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:01 #23
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 18:15 #24
Jeg kan ikke sætte den til Create a DOS startup disk hvilket vel vil sige at man ikke kan bruge den her USB pen til det så?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:20 #25
Har du Skype med mikrofon ??
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:26 #26
Og hvorfor kan du ikke sætte den til at create en DOS startup disk ??
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 18:26 #27
Nej desværrehar msn går hurtigere og skrive over det
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 18:27 #28
jeg kan bare ikke få lov til at krydse af ved den så tror ikke min USB pen understøtter det
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:28 #29
Og hvorfor kan du ikke sætte den til at create en DOS startup disk ??  hvad er fejlmeldingen
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:30 #30
Har du downloade -> udpakket -> klikket dig frem til dos_start ??
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:30 #31
Er tilbage kl. 19:00
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 18:33 #32
jo skulle lige stille den til FAT32 sorry så kunne jeg
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 18:43 #33
OK !! jeg er tilbage, kan du boote på nøglen ??
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 19:08 #34
Oki det ved jeg ikke den er lige blevet færdig med at lave den sådan som du viste med den guide. Skal jeg ikke smide noget ind på den ellers eller hvordan fungere det?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 19:15 #35
Nu begynder jeg at fatte "røv og nøgler" af det her, det tager 5 minutter at lave den nøgle bootbar - hvis du har læst guiden, lavet nøglen som beskrevet så prøv at boot på den NU
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 19:27 #36
Så kommer den frem med noget windows 98
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 19:37 #37
OK !! du skal ha lidt mere fart på jeg går kl. 20:00 - Vi har nu konstateret at din nøgle virker og at din computer kan boote fra USB - selv om jeg har andre guide vil jeg foreslå at du bruger den guide som der linkes til lør. d. 05. december 2009 kl. 09:05:39 - du skal være omhyggelig med at læse og følge guiden, hvis den forsat ikke vil virke prøver vi en af mine
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 19:42 #38
Oki hvor finder jeg den guide så kigger jeg den lige igennem og ser om jeg kan finde ud af det og så må vi snakkes videre her inde i morgen igen for står også og skal i byen inden for en halv time
Avatar billede djkasse Nybegynder
05. december 2009 - 19:43 #39
My bad har fundet den. Kigger den lige igennem :)
Avatar billede djkasse Nybegynder
07. december 2009 - 00:17 #40
Nu har jeg fulgt guiden men når jeg så vil boote den fra USB står den bare stille og kommer ikke videre der fra. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. december 2009 - 01:17 #41
Hvad ser du når du åbner dit Usb
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. december 2009 - 01:24 #42
Sådan skal det se ud det må ikke ligge inde i en mappe!

boot
efi
sources
suport
upgrade
autorun
bootmgr
bootmgr.efi
setup
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 08:09 #43
Hvis du ikke får det til at virke er der guide til en anden fremgangsmåde på http://www.helgec.dk/xp_fra_usb.html
Avatar billede djkasse Nybegynder
07. december 2009 - 11:48 #44
Jamen har fået det til og starte op i TXT Mode Setup Windows XP, Never unplug USB-Drive Until After Logon men lige så snart den har kørt igennem Fat filen så stopper den og kommer frem med en blå skærm hvor der står:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende.
Kontroller, om der er vira på computeren. Fjern eventuelle nyligt installerede harddiske eller harddiskecontrollere. Sørg for, at harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet.
Kør CHKDSK /F for at controllere, om harddisken er beskadiget, og genstart computeren.
''' STOP: 0x0000007B (0xFC9D5663C, 0xC0000034, 0x0000034, 0x00000000)

Er der nogle der ved hvad det betyder og hvordan jeg snart kan installerer et styresystem på computeren igen for synes snart den her computer er en kæmpe hovedpine!
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 12:50 #45
Det kan skyldes flere ting og der kommer jo løsningsforslag i fejlmeddelsen.
Når du skriver "for synes snart den her computer er en kæmpe hovedpine! " såå ved jeg nu ikke rigtig, dels er du jo en travl mand / kvinde der ikke nødvendigvis har tid når evt. hjælpere har tid og dels må det vel konstateres at 30 indlæg for at lave et bootbar USB stick ligger lige i overkanten
Avatar billede djkasse Nybegynder
07. december 2009 - 14:27 #46
Dem har jeg prøvet og kan ikke finde en løsning på det. Jamen vi kan ikke alle være lige gode til alting jo. Men sætter da pris på hjælpen ingen til om det men kan ikke sidde og rode med det hele tiden heller jo.
Avatar billede djkasse Nybegynder
17. oktober 2010 - 21:29 #47
lukket