Avatar billede AxiaN Nybegynder
05. december 2009 - 02:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problemer

Hey eksperter

Min XFX Radeon HD 5770 grafikkort ankom idag, og jeg fik uninstalleret alt det gamle software som mit gamle grafikkort havde.. og fik disabled den.. så tog jeg det af, og installerede det nye.. det viste at det virkede meget fint.. fik installeret det nye drivers og genstartet.. men problemet er at jeg slet ikke kan ændre noget i driveren.. hvis jeg prøver at skifte opløsning så crasher alt, og min computer genstarter og bliver sort skærm.. det virker så igen hvis jeg genstarter den igen..

Hvad kan det skyldes? jeg har aldrig haft ATI korte før.. kun nvidia, så har ikke det store erfaring omkring det..

har dobbelt tjekket alt inde i computeren, og om at grafikkorten sidder godt.. eller 6PIN connecteren sidder godt.. men kan ikke se nogle problemer, jeg har skiftet masser af grafikkorte før så det skulle ikke være nogen problem.. men ser ud til problemet kommer fra driveren?

Skal siges at jeg køre windows 7 32-bit.

Og når jeg prøver at køre folding home, sådan et program der blev installeret sammen med driveren får jeg det her besked:

http://peecee.dk/upload/view/208186/full

Any help?
Avatar billede teknik Juniormester
05. december 2009 - 02:51 #1
Avatar billede teknik Juniormester
05. december 2009 - 02:54 #2
Hej

Hvis du ikke allerede har prøvet det, så klik på link ovenfor, og vælg download

Catalyst er ATI's reference driver.
Den i Linket er WHQL certificeret til Windows 7 32 bit

Den burde virke til det meste

mvh :-)
Teknik
Avatar billede AxiaN Nybegynder
05. december 2009 - 05:02 #3
Hey teknik..

Sjovt nok havde jeg præcist den samme fil på skrivebordet som den du sendte.. men for et sikkerhedskyld uninstallerede jeg alt og downloadede det fil og installerede igen.. nu kan jeg godt skifte opløsning med ingen problemer.. men alligevel kan jeg ikke overclocke via control panel.. også kan jeg hellere ikke brug Folding Home som altid.. får det samme besked som skreven ovenpå..

ser sådan her ud:

http://peecee.dk/upload/view/208194/full
Avatar billede justrace Novice
05. december 2009 - 08:57 #4
Du skal ikke bruge en standard driver, men den fra kortproducentens side.

Den fra AMD er lavet til chip'en og den fra XFS er tilpasset den måde lige det kort er skruet sammen på.
Avatar billede AxiaN Nybegynder
06. december 2009 - 12:47 #5
Ved godt.. men de drivers på XFX er de samme som dem på AMD..

og plus så har jeg også prøvet at installere driveren der kom sammen med CD'en men det samme igen og igen og igen.

Skal lige siges at jeg har fixet de fleste problemer.. jeg kan både spille, brug controlpanelet, skifte opløsning.. stortset ALT undtagen 1 ting.. det er at bruge Folding home..

Men løsning til det var at jeg uninstallerede Microsoft Security Essentials antivirus program. til dem der har samme problem!..
Avatar billede justrace Novice
06. december 2009 - 13:28 #6
Måske der er en konflikt. Jeg har et lign. med Photoshop CS4 der crasher når jeg installerer Gamer OSD.
Avatar billede AxiaN Nybegynder
06. december 2009 - 16:09 #7
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=303&threadid=122461&enterthread=y

Ser ud til ham her har samme problem.. og han har fået svar i første comment.. og det hjalp ham vidst.. meeen problemet er at jeg ikke lige kan følge med det comment der.. hvordan gøre man ja. stortset det han skrev?
Avatar billede teknik Juniormester
08. december 2009 - 20:21 #8
Forudsat at det er en _genvej_ til folding@home
du har liggende på skrivebordet så:

- Højreklik på genvejen, - vælg egenskaber
I rubrikken "destination" hvis den altså stadig hedder sådan i W7
- Destination = "sti samt navn på den fil som køres når programmet startes".
_Helt_ til højre for teksten i det felt
(teksten er oftest større end feltet)
Der skal du indsætte det jeg normalt ville kalde en "switch", men som de altså her kalder for "flag".
Udseende før: fx.
"C:\Program Files (x86)\Norton AntiVirus\Engine\16.7.2.11\uiStub.exe"

Udseende efter:
"C:\Program Files (x86)\Norton AntiVirus\Engine\16.7.2.11\uiStub.exe -forcegpu ati_r700"

Husk mellemrum efter original teksten...
er 50/50 usikker mh.t om " skal flyttes som jeg har vist. eller forblive umiddelbart efter uistub.exe