Avatar billede GuanaDK Nybegynder
04. december 2009 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router konfiguration

Hej eksperter.

Jeg har et problem: Vi har herhjemme en trådløs D-Link-router. Men problemet er, at for nogen tid siden, blev den resetet, så nu er den uden password eller noget, og forbindelsen hedder bare "dlink", så hvis naboen har lyst, kan de suge lidt herfra f.eks.

Mit spørgsmål er: Hvordan er det man kommer ind på Router FTP'en/opsætningen og skifter indstillinger?

/Guana
04. december 2009 - 17:08 #1
Velkommen til E. ...

http://www.dlink.com/support/faq/?prod_id=2609
samt
http://www.dlink.com/support/faq/ [How do I log into my router?] ->
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
04. december 2009 - 17:17 #2
Når jeg følger disse guides og ser at min standard gateway er "http://192.168.1.1/", kommer jeg blot ind på min standard Zyxel routers opsætning (en jeg har fået med fra Fullrate), men ikke ind på min trådløse D-Link routers opsætning, og det hjælper mig ikke meget.
Jeg er altså stadig på bar bund.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
05. december 2009 - 11:00 #3
Prøv med 192.168.0.1, som jeg mener er login til D-Link
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
05. december 2009 - 13:13 #4
Nej, heller ikke.
Stadig på bar bund...
Avatar billede 50573433 Nybegynder
06. december 2009 - 16:03 #5
Det er noget ØV.
Du skriver "Når jeg følger disse guides og ser at min standard gateway er "http://192.168.1.1/", kommer jeg blot ind på min standard Zyxel routers opsætning (en jeg har fået med fra Fullrate), men ikke ind på min trådløse D-Link routers opsætning, og det hjælper mig ikke meget."
Jeg ville gøre følgende:
- Fjerne alt udstyr fra PCen og sluk det så der ikke er er tvivl om, hvilken router, som du ønsker at 'tale' med.
- Reset den trådløse D-Link-router igen (husk - at lamperne foran skal lige kvittere med et blink efter nogle sekunder).
- Sæt nu et netværkskabel fra PCen til en at LAN portene (ikke Wan) port.
- Sørg for at du IKKE har deaktiveret den LAN-forbindelse, som er koblet sammen netværkskablet.
- Kør "Reparer" (højreklik på iconet, så finder du funktionen) på den LAN-forbindelse, som arbejder sammen med netværkskablet, det er for at være sikker på, at den fungerer perfekt.
- Send derefter den tidligere 192.168.1.1 til routeren.
Vend tilbage i alle tilfælde også selv om det hjælper !!!