Avatar billede cafo Nybegynder
04. december 2009 - 11:14 Der er 6 kommentarer

Joomla installations problemer

Hej
Jeg har haft min hjemmeside www.thomaspilegaard.dk i snart et halvt år og den fungere uden problemer. Indtil for en mdr. siden. Jeg skal have installeret Yootheme Gallery (mod_yoo_gallery_1.5.4.zip) jeg har den seneste version af joomla 1.5.15 installeret men når jeg vil installere galleriet får jeg denne besked!

        * JFTP::write: Bad response
        * Unable to write entry

Jeg har søgt i flere forskellige forumer som handler om joomla, men uden held. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, det tyder lidt på at det er nogle rettigheder som mangler??
Jeg vil sige at jeg arbejder på en mac, ved ikke om det kan have nogen betydning.

Jeg har prøvet at sætte en diagnostics fil ind http://www.thomaspilegaard.dk/diagnostics.php

Jeg har mit domæne liggende hos Fairweb.dk
Avatar billede bmpi Nybegynder
04. december 2009 - 12:50 #1
Der er en del forskellige forslag i denne tråd - har du prøvet nogen af dem?

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=199&t=196115
Avatar billede bmpi Nybegynder
04. december 2009 - 12:52 #2
Hov, nu fik jeg lige set din diagnostics fil, og der står jo, at configuration.php er corrupt.

Så gør det, at du laver en ny fil, du kalder configuration.php, og kopierer indholdet fra den originale over i den nye.

Gør det samme med robots.txt, som også står som værende korrupt.
Avatar billede cafo Nybegynder
04. december 2009 - 17:57 #3
Hej BMPI,
Tak for dit svar. Jeg har prøvet at lave nye filer og give dem 777 rettigheder, men jeg kan stadigvæk ikke installere uden at få den samme fejl. Jeg har prøvet at geninstallere men det ændre heller ikke meget.. Desværre.
Findes der en tjekliste man kan installere lige som diagnostics.php men hvor den bare viser hvad der evt. er galt med rettigheder osv.?
Avatar billede cafo Nybegynder
04. december 2009 - 18:02 #4
Hej, jeg har fået en ny fejl efter at jeg har prøvet igen

Warning: file_put_contents(/home2/thomaspi/public_html/tmp/install_4b1940421bf95/yoo_gallery/gallery.css.php) [function.file-put-contents]: failed to open stream: No such file or directory in /home2/thomaspi/public_html/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 297
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
04. december 2009 - 22:51 #5
Er safe_mode=on på dit webhotel? I så fald skal du sansynligvis aktivere FTP laget for at installere udvidelser i Joomla.
Avatar billede cafo Nybegynder
05. december 2009 - 03:55 #6
Hej, jeg har fået en mail fra min domæne administrator, han fortæller at den er slået fra.
Men jeg vil lige sige at det er kun de nye Yootheme ting jeg ikke kan installere. jeg har installeret flere forskellige moduler!