Avatar billede stardog Nybegynder
26. december 1999 - 05:22 Der er 7 kommentarer

Voodoo2 funker ikke!!!!

Jeg har en IBM Aptiva 2137 E71, denne maskinen har skjermkortet plasert på hovedkortet (innebygd). Så har jeg et Voodoo2 kort fra EONTRONICS, (modell: dp481) instalasjon av kortet gikk greit, men når jeg prøver å kjøre spill, henger de seg! jeg er villig til å gi mange poeng til de rette svaret!!!
Avatar billede perolsen Novice
26. december 1999 - 11:57 #1
hej stardog
kan du køre en test på det
og vil den der

hvis ikke gå ind i kontrolpanel
/system/enhedhåndtering
tryk på dit voodoo kort

tryk på ressourcer skift
hukommelseområde

Avatar billede cldu Nybegynder
26. december 1999 - 12:53 #2
perolsen: det er ikke det rigtige svar.

grundet til at kortet ikke virker er at computeren så at sige ikke kan kende forskel på de to kort og derfor ikke kan identificere kortet fra hovedkortet. Det giver ganske rigtigt problemer, men en ændring i ressource-tildelinger virker ikke fra enhedshåndteringen.

Det, der ville være nemmest, er at flytte selve kortet fysisk ned på en af de andre PCI-slots. Alternativet ville være at gå ind i biosen og selv sætte hvilke "rækker" af PCI-slots der må bruge hvilke irq'er. Her skal man huske at kun slot 1 og slot 2 har deres helt egen IRQ, og at slots'ne derefter dele IRQ parvis, dvs. 3+4, 5+6 osv. :-)

Igen ville jeg nok først prøve med et andet sæt drivere til dit normale kort. Det kan jo også være at de drivere du kører med nu bilder maskinen ind at det understøtter GL og OpenGL.
Avatar billede ero Nybegynder
03. januar 2000 - 02:32 #3
Der sidder formentlig 2mb grafikkort i din maskine og det kommer aldrig rigtig til fungere, så køb et nyt bundkort eller måske en ny maskine!!!
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 09:32 #4
ero: det er sq da pisse ligegyldigt om der er 1 eller 2 eller 32 mb grafikkort i maskinen... *DUH!* det er jo derfor man køber et VII.
Avatar billede ero Nybegynder
05. januar 2000 - 12:32 #5
cldu: så må du meget undskylde at jeg lever!!!! (tak for din dejlige kommentar, nar!!!)
Avatar billede hamsterrabis Nybegynder
22. maj 2000 - 13:35 #6
cldu : HELT ENIG, men læs lige det med irq tildelingen igen!
V2 kortet er et ADDON kort og køre uafhængigt af 2D kortet. dvs DET ER SKIDE LIGEMEGET at dit andet grafikkort er onboard. (F..K IBM)
IBM har også problemer med at køre med Diamond Fire 1000GL, IBM STINKER.
hvis du har gryn nok, så køb en anden maskine, IKKE IBM.
Hvis ikke så formater harddiske, og installer det hele for fra, surt men det virker muligvis.

Beklager det med IBM.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 05:47 #7
Afslut spørgsmålet?