Avatar billede alex15 Nybegynder
03. december 2009 - 15:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny spille computer

Hej Eksperter,

Er selv stoppet med at spille computer, og siden er jeg af flere årsager skiftet over til MAC i stedet for PC.

Derfor er min viden indenfor PC marked, ikke længere så stor som den hidtil har været. Førhen anvende jeg DELL computere som spille maskiner, hvilket jeg har været yderest tilfreds med. Dog siger min mave fornemmelse at de ikke længere er så gode, som de var for et par år siden (Ret mig, hvis dette ikke er sandt).

Jeg er blevet spurgt af en fra min familie og jeg ikke kunne hjælpe med at finde en spille computer, til et rimeligt beløb (5- 10.000 kr.) hvor der stadigvæk er lidt kvalitet bag computeren (Det skal altså ikke være en hjemmelavet, eller et eller andet af et ukendt mærke). Der skal endvidere medfølge en 21 tommeskærm.

Nogle der kan hjælpe lidt her med at finde en sådan løsning?

Jeg takker på forhånd mange gange.

Alex
Avatar billede stagedk Nybegynder
03. december 2009 - 15:40 #1
Må jeg spørge om hvorfor ikke en hjemmebygget?
der kan spares mange penge på det.
Avatar billede alex15 Nybegynder
03. december 2009 - 15:50 #2
Det må du gerne.

Det skyldes blot at hvis uheldet er ude (Dermed ikke sagt at det kommer) men så er det alt andet lige svære at få hjælp, sammenlignet med hvis jeg havde købt computeren i en butik.

Og da computeren er til en familie uden den store viden indenfor computere, vil de SLET ikke have nogen chance for at vide, hvad de skulle gøre, hvis uheldet er ude.

Dertil skal der også siges at min generelle erfaring mht. hjemmelavet computere, ikke er specielt god.

Kan godt være at dem jeg har hørt det fra osv. har fået samlet den dårligt. Men ja.

Men har du nogle forslag til en god computer?

Bruger du selv en hjemmelavet?

Alex
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 17:15 #3
Dell er stadig en glimrende producent. Især deres XPS-serie kan anbefales: http://www.dell.dk/xps-computer
Dermed ikke sagt at de er de bedste, eller at der ikke findes andre gode producenter på markedet.
Avatar billede Niclas Praktikant
03. december 2009 - 18:51 #4
Her er et par bud:

Mm-visions:
Vision Game Special. En rigtig god gamer pc. Koster 8000DKK for den "mindste" processor, men den der sidder i (920 i7) vil sagtens kunne trække de krævene spil.
Det skal lige siges at der ikke medfølger styresystem og at du kan få en fed 22 tommer skærm med for en tusse ekstra.
link: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99111&type=pcsystem

Mm-visions:
Vision Intel Game. En også fin gamer pc. Koster 6000 DKK med i7 processoren, som du nok skal vælge. Det skal lige siges der heller ikke medfølger Styresystem her. Du kan tilkøbe den smame 22 tommer fladskærm til en tusse ekstra.

Hvis du ikke føler dig helt "sikker", ved de råd der er/bliver givet, kan du altid tage et forbi deres butik i roskilde. Hvis du dog bor langt væk kan du bare ringe til dem, så skal de nok hjælpe dig med at bygge en pc hvor der samtidig er garanti på den, så der ikke er nogen problemer hvis noget skulle gå i stykker.

Kontakt Mm-vision.dk:  http://www.mm-vision.dk/contact.asp

Håber mit svar var nogenlunde tilfredsstillende :)
Avatar billede Niclas Praktikant
03. december 2009 - 18:53 #5
Avatar billede Chrlol Nybegynder
03. december 2009 - 19:37 #6
Zietech har nogle gode gamercomputere, har selv en rimelig gammel, jeg har generelt rimelig god fidus til zietech.

her er et link til deres side med Stationære PC'er
http://www.zitechtechnology.dk/produktgruppe/SYSTEMER

og med hensyn til skærm anbefaler jeg helt klart en philips, den her er 21.6"
http://www.consumer.philips.com/c/computer-monitor/22-tomme-e-line-i-full-hd-med-21.6-tomme-visningsomrade-220e1sb_00/prd/dk/
Avatar billede alex15 Nybegynder
03. december 2009 - 22:38 #7
Super input fra jer begge to. Utrolig dårlig side (http://www.zitechtechnology.dk/produktgruppe/SYSTEMER) er. Der er jo ingen bruger venlighed i den på nogen som helst måde.

Så lige pt. hælder jeg altså mere til den anden må jeg nok indrømme.

Ser gerne noget mere input fra andre også :)

Men synes faktisk at det der Mm-visions ser meget interresant ud må jeg sige ...

Alex
Avatar billede Niclas Praktikant
04. december 2009 - 18:25 #8
jep, jeg vil klart anbefale dig at tage et kig/ringe til dem fra mm-vision, har selv deres Vision Intel Game Special, der kører som en drøm. Dog har jeg udskiftet grafikkortet til GTX 295 :)

Ps. jeg tænkte NØJAGTIGT det samme om den Zitech side der... Desuden er de pc'er der ikke desiderede spillere computere...

Håber du finder ud af noget.
Avatar billede Niclas Praktikant
04. december 2009 - 18:27 #9
Jeg ville lige rette
"Ps. jeg tænkte NØJAGTIGT det samme om den Zitech side der... Desuden er de pc'er der ikke desiderede spillere computere..."
Okay, de er "spille computere", bare ikke til den bedste pris hvis du spørger mig... Du får altså noget mere for pengene hos mm-vision... Deraf har jeg ikke sagt de er dårlige eller noget på nogen måder, jeg mene rbare at mm-vision har nogle bedre bud :)
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. december 2009 - 15:32 #10
Tak, har siddet og sammenlignet hvad DELL kan tilbyde vs hvad mm-version kan tilbyde.

Og må indrømme at man får væsentligt mere computer for pengene hos dem.

Så lige nu står valget på mm-version :-)
Avatar billede Chrlol Nybegynder
05. december 2009 - 16:34 #11
Det er rigtig Zitech's side er UTROLIG dårlig! men selve firmaet har jeg stor fidus til.
noget jeg har fået anbefalet af en kammerat er
http://fcomputer.dk

og specifikt denne computer:

http://fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=84029
der er ingen skærm til, men får de resterende 1800 kan du godt få en rimelig nice skærm. der er også i denne model en Win 7 home prem.
du kan yderligere konfigurere den med mere eller mindre/større dele, eventuelt bedre køling.
Avatar billede alex15 Nybegynder
22. december 2009 - 15:09 #12
Det endte med at blive en mm-vision computer, Og indtil videre har den fugeret fint fint :)

Så jeg takker for jeres hjælp.

Lav lige et svar.
Avatar billede alex15 Nybegynder
28. december 2009 - 22:37 #13
Lukket.