Avatar billede glenn007 Nybegynder
03. december 2009 - 14:35 Der er 4 kommentarer

kode sprog probelmmer

har flg lille stump der er skrevet i C

nogler der kan omskrive den til c# jeg kan ikke rigtigt få det til at virke selv.

#define QUEUE_SIZE 100
int Queue[QUEUE_SIZE];
int QueueIn, QueueOut;
void QueueInit(void)
{    QueueIn = QueueOut = 0;}
int QueuePut(int new)
{    if(QueueIn == (( QueueOut - 1 + QUEUE_SIZE) % QUEUE_SIZE))
{        return -1; /* Queue Full*/    }
  Queue[QueueIn] = new;
  QueueIn = (QueueIn + 1) % QUEUE_SIZE;
    return 0; // No errors
}
int QueueGet(int *old)
{    if(QueueIn == QueueOut)
{        return -1; /* Queue Empty - nothing to get*/
  }    *old = Queue[QueueOut];
    QueueOut = (QueueOut + 1) % QUEUE_SIZE;    return 0; // No errors}
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2009 - 14:52 #1
Hvorfor ikke bruge den Queue class som er i .NET ?
Avatar billede glenn007 Nybegynder
03. december 2009 - 15:22 #2
jeg anede ikke den var der :)  søgte er cirkulær queue og så kom det her frem.

måske søger jeg med forkerte søgord men synes ikke rigtigt der kommer nogle simple eksempler frem.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2009 - 15:27 #3
.NET kommer med en Queue http://msdn.microsoft.com/en-us/library/7977ey2c.aspx - hvorvidt den er implementeret som cirkulaer buffer eller ej er en implementations detalje (jeg mener faktisk at den er det).
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2010 - 04:43 #4
OK ?