Avatar billede wyxz Nybegynder
03. december 2009 - 13:16 Der er 4 kommentarer

Ny Printer

Jeg skal bruge en ny printer.
Den jeg har nu er ALT for dyr i blækpatroner. Canon IP2600
Den virker fint, men blækøkonomien er helt hen i vejret.
Jeg synes jeg skifter patronerne i den konstant.

Jeg udskriver meget hver eneste dag.
Jeg tror det skal være en printer med flere farvepatroner end bare sort og farve. Det skulle give bedre blækøkonomi.
Der behøver ikke være noget fancy trådløs eller bluetoothhalløj i den.

Og så lige en ting mere.
Jeg bruger den i bilen på bagsædet så den skal heller ikke være alt for stor.
Strømmen skal i ikke tænke på. Jeg har en inverter til at lave 220 volt med.

Hvad kan i anbefale. Kom med jeres erfaringer
Kender i nogle gode tests på nettet,hvor man kan læse sig lidt frem til et godt køb?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2009 - 13:39 #1
Skal den kunne farve? Det optimale til en, der skriver meget ud er en lille laser.
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21600/s_product/HL2035ZW1
Avatar billede wyxz Nybegynder
04. december 2009 - 08:25 #2
Ja.  Den skal kunne skrive i farver.

Det dutter ikke med en laserprinter i bilen pga af ozon.
Det skal være en inkjetprinter.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2009 - 08:43 #3
:-) Laserprintere har ikke afgivet ozon siden midthalvfemserne/sluthalvfemserne...

Det er meget svært at spå om blækøkonomi, og dermed driftøkonomi. De angivne "sidetal" på blækpatroner varierer meget, og afhænger meget af hvad for noget der printes på.

En rigtig god tommelfingerregel er, at jo dyrere printeren er, jo lavere er driftøkonomien.

Canons IP4xxx og IP5xxx er meget populære - de har blæk i separate tanke, men man skal se sig godt efter, hvor man køber blækket, for køber man med bind for øjnene, bliver det dyrt (køb de "store" blæktanke, og gerne i internetbutikkerne).
Nogle større kasser er de dog, omend firkantede, så måske ville de passe ind alligevel?

Ellers laver Canon og HP nogle dedikerede bærbare blækprintere. De er nærmest standard for rejsende, da de også kan kobles op trådløst (bluetooth eller WiFi, afhængig af model). Det er modellerne HP OfficeJet 470 og Canon IP-100, der er dagens modeller... - men jeg kender intet til driftøkonomien på dem, og i hvert fald HP´en har farveblæk i samme patron.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2009 - 10:14 #4
ink-jet - bare undgå Brother - de er gode, men deres blæk kan ikke fås som billigt kopiprod.
Canon er dem, jeg oftest ser med 'priskrig' på blæk.