Avatar billede kraen Nybegynder
03. december 2009 - 13:07 Der er 5 kommentarer

Beskytte resultat fra opdatering (dynamisk data)

Jeg har et spørgsmål vedr. dynamiske ark i Excel.

Landet ligger således, at jeg har et ark, hvis indhold, jeg henter fra Sharepoint. Lige så snart data opdateres i Sharepoint opdateres de også i Excel, hvilket de også skal.

Jeg vil midlertid gerne kunne udføre en forespørgsel på en række tal, der giver en sum, men resultatet af dette skal beskyttes mod opdatering fra Sharepoint.

Jeg har f.eks. en kolonne, hvis sum pt. er 121. Det er det aktuelle tal for denne uge. Men måske er tallet ændret i næste uge til 145 og dette hentes så ned for næste uge. Problemet er nu, at hvis det hele skal køre nogenlunde automatisk, så bliver tallet 121 opdateret til 145.

Kan man på nogen måde beskytte disse resultater uden at skulle indtaste manuelt?
Avatar billede excelent Ekspert
03. december 2009 - 17:30 #1
Man kunne få en makro til at kopiere din sum til anden kolonne eller ark evt med dato og tid

Hvad angår dynamikken så ved jeg ikke lige hvordan
Får du en dato med ved opdatering ?
Hvor tit opdateres der
Avatar billede kraen Nybegynder
07. december 2009 - 09:25 #2
Jeg er ikke lige den store makro-haj, så jeg skal ikke umiddelbart kunne sige, om det er vejen frem.

Der er ikke et bestemt opdateringsinterval.

Jeg får ingen dato med, da jeg ikke skal bruge den.
Avatar billede excelent Ekspert
07. december 2009 - 15:42 #3
Hvilken hændelse skal så udføre makroen ?

Koden kopierer celle B5 i Ark1 til næste ledige række i Ark2
kolonne B og indsætter dato og tid i kolonne A

Sub xCopy()
Set sh1 = Sheets("Ark1") ' ret Ark1 til aktuel kilde ark
Set sh2 = Sheets("Ark2") ' ret Ark2 til aktuel destinations ark
rk = sh2.Cells(65500, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).Row
sh2.Cells(rk, 1) = Now
sh2.Cells(rk, 2) = sh1.Range("B5").Value ' ret B5 til aktuel celle
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
09. januar 2010 - 13:08 #4
Hvordan går det ?
Avatar billede excelent Ekspert
24. januar 2010 - 11:17 #5
?