Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 00:45 Der er 37 kommentarer

Liteon 12x10x32 brænder - fejl ?

Jeg har lige købt mig en brænder - Liteon 12x10x32 og det er jo meget godt men jeg smider en tom skive i og vil brænde nogle filer ud med det program der var med Nero nå men det ser da let ud og jeg trækker filerne over tjekker det står på det rigtige og siger skriv cd.Cd\'en drejer i drevet og det lyder som om den skriver også når jeg regner med at der skal stå
cd brændt eller sådan noget i boksen får jeg en fejl !

    Tomt eller delvist skrevet reserveret spor
    Kunne ikke udføre Fixation    Brændingsproces slog fejl ved 10x (1500 KB/s)

hvad er der galt?

Morten Rasmussen
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:49 #1
har præcis samme brænder, med samme program, men kan ikke se, hvad der skulle være galt
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 00:51 #2
hvad står dine indstillinger til altså det hele..?
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:54 #3
først vil jeg vide, hvilken slags cd, du skulle brænde (lyd, data osv.)
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 00:54 #4
data bare nogle filer...
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 00:55 #5
og det er en vivastar cd-r 74 min/650 mb...
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:56 #6
hvilket sammentræf, jeg brænder også på vivastar
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:57 #7
jeg har sat den til ingen multisecion
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 00:57 #8
hæhæ har du icq?

mit # er 97683286
Avatar billede makse Nybegynder
16. juli 2001 - 00:57 #9
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:59 #10
øhh... har ikke sat det op
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 01:01 #11
kan du ikke skrive, hvad dine instillinger er, det er vel lettest
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:01 #12
ok men jeg skal vide det hele...
hvad vælger du når du åbner nero?
ISO eller sådan noget?
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:02 #13
hvad skal jeg vælge ISO?
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:02 #14
eller CD ROM (ISO)
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 01:04 #15
den øverste - CD-Rom (ISO)
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:05 #16
og er der mere man skal rode ved der?
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 01:07 #17
du kan stille på en masse ting til højre, men dem kan du også indstille når du skal brænde
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:08 #18
ok og hvad er det?
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:13 #19
jeg er klar til at brænde hvad skal der så gøres?
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 01:14 #20
der er flere faner, bl.a. noget med multisecion, der vælger du bare ingen multisecion
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 01:16 #21
disse faner er i sriv cd dialog boxen
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
16. juli 2001 - 01:17 #22
jeg smutter i seng nu...
Kommer i morgen aften eller eftermiddag.

ja.. så finder jeg ud af det
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 01:21 #23
jeg kan da lave billeder af mine indstillinger og maile til dig, hvad er din adresse?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
16. juli 2001 - 11:28 #24
Det lyder som om der er noget galt med Nero.

1. Prøv et andet brænder program (der er andre end Nero :>)

2. Prøv et andet cd-r medie. (har haft problemer med vivastar)

3. Check din PCs powersupply. Det lyder åndsvagt, men min Plextor 16x/10x virkede ikke i min gamle pc, pga. for lidt strøm. Min nye pc har en 300 W strømforsyning, og med 2 HD og 2 cd-rom/cd-rw skal der lidt strøm til før den vil virke...
(vist nok fordi brænderen som regel for strøm til sidst ?!)

Prøv det og vend tilbage med dine nye erfaringer...
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 11:32 #25
Hvordan er hhv. brænder, cdrom-drev og hdd tilsluttet IDE?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
16. juli 2001 - 11:37 #26
ezolu>> Hva\' mener du?
Mht. datakabel eller strømforsyning, eller hvordan og hvor på bundkortet?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 11:39 #27
Jeg mener om brænder er sat som slave eller master på secondary/primary IDE...
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 11:53 #28
Det er da ret væsenligt for brænderens performance, hvordan lortet er koblet...
Jeg mener at brænder i al fald at den helt skal helst skal sidde som SLAVE... Men jeg fatter ikke helt om Morten her ikke kan brænde overhovedet, eller om det kun er ved ISO?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
16. juli 2001 - 12:07 #29
Jeg læste i dokumentationen til min Plextor at man så vidt muligt skal sætte brænderen som MASTER. (sec/pri er ens eget valg)
Efter en snak med en ude i Computer City, forlød det dog, at det ikke havde den helt store betydning, da han selv havde en brænder magen til min, og brænder er ikke så forskellige fra hindanden igen...
Og ja, er det kun ved ISO eller i det hele taget, du ikke kan brænde, Morten? (har du prøvet mine råd??)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 12:12 #30
I manualen til Mortens brænder står at den helst skal sidde som SLAVE.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
16. juli 2001 - 12:16 #31
Hmm... ja sådan er der jo forskelligheder, men prøv nu de skide råd, Morten (hvor *anden er du??)
Avatar billede bunji Nybegynder
16. juli 2001 - 23:36 #32
har du slået DMA til på din brænde, crontrolpanel>systen>enhethåndtering>engenskaber på cdrom brænder\\en af fanebladene, flueben ud for DMA, evt chipsæt drive
Avatar billede sofficer Nybegynder
16. juli 2001 - 23:52 #33
umiddelbart kunne jeg fristes til at sige at de vivastar cdr ikke kan klare at der brændes med 10x hastighed og derfor går det galt, sæt evt. hastigheden ned til 4x og prøv der.
Avatar billede makse Nybegynder
16. juli 2001 - 23:56 #34
Du kan godt få en PS/2 musesplitter. Men den er godt nok dyr.
Kig på http://www.danbit.dk/kat2001/1815.phtml
Avatar billede makse Nybegynder
16. juli 2001 - 23:56 #35
Ups. forkert spørgsmål. ZZzzz
Avatar billede beta Nybegynder
17. juli 2001 - 00:13 #36
makse> synes godtnok at jeg lige havde set dit ps/2 svar... ;-))
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
19. juli 2001 - 23:52 #37
bunji>> Jep, eller evt. direkte på brænderen. Nu kan jeg ikke lige præcis huske hvor, men placer en jumper, til venstre for analog-signal indgangen, sådan kan man nemlig også aktivere DMA.

(dog vil dette påvirke brænderens opførelse, hvori mod DMA i Windows vil påvirke Windows måde at håndtere drevet på!)