Avatar billede cozey Nybegynder
02. december 2009 - 22:05 Der er 7 kommentarer

Magento på web10-webhotel?

Hej alle eksperter.

Jeg har et unis webhotel hos web10.dk og forsøger på dette at installere en Magento webshop, men møder et problem.

Når det skal sættes op kommer den med fejlmeldingen:

"PHP Extension "pdo_mysql" must be loaded"

Hvad betyder dette?

Jeg har googlet problemet uden held, men har set at man kan gøre noget med en php.ini-fil som jeg ikke forstod meget af desværre.

Men er det noget jeg selv kan løse eller skal jeg have fat på web10?

På forhånd tak.

MVH
Daniel
Avatar billede repox Seniormester
02. december 2009 - 23:02 #1
Jeg tror du skal skyde en hvid pil efter at få det til at virke hos web10.
Det betyder at MySQL driveren til PDO for PHP ikke er loadet.
Sandsynligheden for at du får web10.dk til at installere en extension for din skyld er ret lille.
Avatar billede showsource Seniormester
03. december 2009 - 08:21 #2
Som repox skriver, glem det !
Har også et host hos web10, og spurgte om muligheden for at bruge mysqli og fik et negativt svar.

Hvilket iøvrigt undrer mig meget, da det jo er langt den bedste måde at afvikle queries ( mysqli/pdo )
Avatar billede repox Seniormester
03. december 2009 - 08:52 #3
#2
Jeg har en fornemmelse af at konceptet if it ain't broke, don't fix it er altovervejende hos web10.
Generelt er danske udbydere VILDT ufleksible og fantastisk dyre i forhold til deres ufleksible "service".
Jeg har konsekvent opgivet danske udbydere. I øjeblikket bliver jeg hostet hos et amerikansk firma som - stort set - er imødekommet mine behov. Og det koster mig 80 kr om måneden (plus/minus afhængig af kursen ;) )
Avatar billede cozey Nybegynder
13. december 2009 - 02:04 #4
takker for hjælpen, har opgivet projektet.

Smid svar for point.
Avatar billede petermadsen93 Nybegynder
21. januar 2010 - 10:21 #5
Jeg synes da ikke at jeg har problemer med dette?
Avatar billede petermadsen93 Nybegynder
21. januar 2010 - 10:23 #6
Fik lige trykket opret for hurtigt.

Jeg synes da ikke at jeg har problemer med dette på mit webhotel hos www.web10.dk, og er netop gået igang med en magneto webshop installation. Indtil videre går det godt :).
Avatar billede skjoldby Nybegynder
05. april 2011 - 02:44 #7
Vi kan også hjælpe med Magento Hosting hos www.abusiness.dk. Og driller installationen så sidder vores support klar til at hjælpe ved telefonen.