Avatar billede partyalarm Nybegynder
02. december 2009 - 19:59 Der er 2 kommentarer

Ny harddisk larmer

Hej eksperter!

Da jeg for et par uger siden valgte at købe ny computer var det vigtigt for mig at den var lydsvag, derfor gjorde jeg meget ud af vælge lydsvage enheder. Men min harddisk som eftersigende skulle være lydsvag larmer mere end min 4 år gamle. Man kan nærmest høre den knaser.

Harddisken er en Seagate Barracuda 7200.12 1 TB og monteret i et
Cooler Master Sileo 500 kabinet.

Skal jeg bare sende den tilbage og sige den er defekt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2009 - 20:03 #1
Skal jeg bare sende den tilbage og sige den er defekt?

Nej da. men du skal nok få oprettet en rma (reperationssag) på den og få den tjekket for fejl. er der ingen fejl på disken er det bare et dårligt køb.

Seagate har jeg droppet for længst - kører RENT samsung harddiske og de siger intet.
Avatar billede Chrlol Nybegynder
02. december 2009 - 20:10 #2
har hørt det et par gange med seagate, den er nok defekt, jeg ville sende den hvis den virkelig knaser, det kan tyde på at de har haft selve hard disken åben, måske sidder der noget snavs.
har også selv oplevet at en hard disk rasler, men det var fordi den ikke sad ordentlig fast i kabinettet, se efter det kan være en mulighed