Avatar billede connecter Nybegynder
26. december 1999 - 02:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer man

Hejsa

Mit problem består i, at efter jeg har gemt min side "Jeg vælger save all eller save frameset som indeholder en frame". Jeg har valgt titlen på min side i hovedsiden, "den højre ramme"!
Men når jeg vil se titlen i min browser viser den istedet untitled document.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jems Nybegynder
26. december 1999 - 10:28 #1
Navngivelsen på en frame har ikke noget at gøre med navnet på html dokumentet, du skal gå ind i html-koden (tryk F10) og ændre navnet på <title>Untitled Document</title> til <title>den højre ramme</title>
Avatar billede skjoldby Nybegynder
26. december 1999 - 10:31 #2
Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på hvad du mener, men jeg prøver alligevel.
Når du skal have en titel vist i et frameset er det framesettets titel der bliver vist, ikke en af dine frames.
Gør dette:
Klik på borderen til dine frames.
Modify -> Page Proberties -> skriv titlen.

Så har framesettet en titel.
Hvis du vil have flere forskellig titler må du lave forskellige frameset.

skjoldet
Avatar billede skjoldby Nybegynder
26. december 1999 - 10:33 #3
æv. du kom vist før mig jens.
Avatar billede connecter Nybegynder
26. december 1999 - 16:52 #4
Tak for hjælpen, men alt det der i har skrevet ved jeg godt i forvejen.

I starten når jeg vil til at lave en side kan jeg godt give min side en title men når jeg har lavet en frame i venstre side kan jeg ikke angive min title. Eller jeg kan godt gøre det men man kan ikke se titlen i min browser. Der står stadig untitled Document i titlen.
Jeg vil gerne have en index side men Dreamweaver laver alle mulige andre navne kan i hjælpe mig med det, jeg vælger bare save all når jeg gemmer, men også selvom jeg vælger save frameset as.. i mit tilfælde index.htm. Kan jeg ikke se titlen når jeg ser min side i browseren!
Hvad er det jeg gør forkert?
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
27. december 1999 - 14:11 #5
Hej connector!!

Når du laver den første side i Dreamweaver, giver den en title, derefter f.eks. tilføjer en ny frame, giver den en anden title, så mangler du at give selve framesettet en title også.
Husk at der skal et frameset til at "holde" de forskellige frames.

Jeg tror at du har glemt at give dit frameset en title. Det lyder som om at du godt kan finde ud af at give dine frames en title men det frameset som holder dem sammen skal selvfølgelig også have en title.

Den navngiver du ved at gå i menuen "window", klikke på Frames, derefter klikke på den yderste sorte ramme (dit frameset). Derefter kan du åbne HTML-vinduet og skrive din title under <title>untitled dokument</title>.

En hurtigere medtode er at åbne dit frameset i din browser og så gå i "VIS" og derefter klikke på "kilde". Her får du kilden for framesettet op som du så kan gemme oven i dit gamle frameset (efter du har rettet <title>untitled dokument</title>.

De venligste hilsner
Dyhrberg
Avatar billede delwin Nybegynder
07. februar 2000 - 05:58 #6
Tryk helt ude i siden af dreamweaver, så markerer den alle frames.. Så trykker du ctrl-j og skriver din titel..

Du kan også gå ind i "modify/page properties" efter du har markeret framesettet..

Danke und ich liebe Gurkesalat
Delwin
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
25. april 2000 - 10:51 #7
hey connector...

jeg tror jeg er den eneste som egentlig har fattet hvad du mener.... NO OFFENCE GUYS.

Hvis ikke jeg tager fejl, vil du vise både titlen på dit frameset og titlen på den side i dit frameset dom er aktiv, har jeg ret???

Hvis jeg har ret, har jeg triste nyheder..... dette kan ikke lade sig gøre.

Sorry Dude....

/Therealyoda