Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Array problem

Hej Eksperter :)

Er løbet ind i et problem, som jeg egentlig troede var relativt simpelt.

Kunne godt tænke mig at lave [ b] og [ /b] om til < b> og < /b>.

Så jeg har brugt følgende kode:

$replArr = array(
  "<b>" => "",
  "</b>" => "
"
);

$tekst = $row["tekst"];
$faerdig_tekst = strtr($tekst, $replArr);

echo "$faerdig_tekst";

Hvordan kan det være, at hvis der står [ b]Mit store problem [ /b], i min tekst, at det så ikke bliver lavet om til fed skrift?

Mvh.
Anders Friis
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2009 - 17:12 #1
Hvorfor skulle det?

Dit $replArr indeholder intet med firkantede parenteser!
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
02. december 2009 - 17:42 #2
Det eneste din kode gør nu er at slette < b> og < \b>.

$replArr = array(
  "[ b]" => "< b>",
  "[ /b]" => "< /b>"
);

Fjerner du spaces i ovenstående kode skulle det virke efter den hensingt jeg tror du leder efter.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 18:39 #3
Arne_v: Havde det i min rigtige kode, men eksperten.dk bruger også bb-code, så den har fjernet det.

PseudoFrag: Mange tak! Det virker helt perfekt. Havde ikke tænkt på at bytte om på dem :S

Måske et dumt spørgsmål. Men hvis nu jeg vil have linjeskift, til at blive til < br>. Hvordan gøres dette?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 19:27 #4
Fandt ud af det. Men tak for hjælpen :)
Avatar billede SkidtFisk Nybegynder
03. december 2009 - 21:53 #5
Du skal bruge

preg_replace ( mixed $pattern , mixed $replacement , mixed $subject [, int $limit = -1 [, int &$count ]] )

:)