Avatar billede kxh Nybegynder
02. december 2009 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Compability level > sqlserver 2008 funktioner

Hej

jeg har et spørgsmål som jeg ikke helt kan finde svar på nogen steder.
Jeg har en database som står i compability level 80 (sql server 2000) denne database ligger på en SQL server 2008, man har så enabled 'is_read_committed_snapshot_on' men vil denne funktion fungere når databasen køre som med compability level 80, det mener ikke at den gør men er det korrekt?

venlig hilsen
Kim
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. december 2009 - 22:39 #1
Jo det vil virke, men det skal jo være på en Enterprise Edition, da det er den eneste som understøtter snapshots.
Avatar billede kxh Nybegynder
05. december 2009 - 11:54 #2
Hej igen

is_read_committed_snapshot er tilgængelig i standard edition, og funktionen understøttes også selv om databasen er i compatibilty level 80 - har talt med en database konsulent fra SQL internals.

// Kim
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. december 2009 - 14:30 #3
Snapshot findes kun i Enterprise, hvis SQL Internals siger noget andet så må de ringe til mig :) for det passer ikke!
Avatar billede kxh Nybegynder
05. december 2009 - 21:06 #4
Hej Janus

Vi er helt enig, database snapshot findes KUN i Enterprise, men is_read_committed_snapshot_on som er en del af Microsoft svar på at undgå låsninger i db'en er mulig i standard, jeg har det aktiv på standard edition, og har testet at det virker, og kan se at jeg får læse mulighed for en tabel som er låst for update.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. december 2009 - 14:20 #5
På den måde :) Nu fattede jeg det!
Avatar billede kxh Nybegynder
06. december 2009 - 14:31 #6
Super så er alle glade ;-)