Avatar billede Jhhkt Nybegynder
02. december 2009 - 13:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP Problem??

Hej.
Jeg er ikke så god til det med computere, og min computer er gået ned på en måde. Hver gang jeg tænder den, så starter den normalt, men ender så på en blå side med noget tekst. Jeg har XP. Har haft computeren i snart mange år, og det er ikke sket før. Jeg kan ikke åbne det der fejlfri, kan kun åbne et eller andet hvor den tester alt muligt, og det kan jeg ikke lige finde ud af. Jeg vil gerne havde et svar som en normal pige ville kunne forstå, og ikke det der JKLJH#UID svar ;b.
Hilsen Julie
Avatar billede t-bee Novice
02. december 2009 - 13:34 #1
Der kan være utallige årsager til det sker, når der bliver vist en blå skærm med tekst, er det fordi der er sket en så alvorlig fejl, at vindows ikke mener det kan køre pålideligt. Teksten indeholder normalt en beskrivelse af fejlen, og man kan slå noget logning til i windows, der i en fil, kan gemme mere detaljerede informationer om hvad der er sket. Dette er ret avanceret, så der får du nok brug for noget hjælp.
Hvis du har usb udstyr tilsluttet, kan du prøve at tage det fra een ad gangen og tænde computeren mellem hver gang.
Det kan også være et program du har installeret der laver balladen, så kan man starte op i fejlsikret tilstand og bruge systemgendannelsen til at få systemet tilbage til at se ud som det gjorde på et tidligere tidspunkt.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 13:39 #2
Det er meget sandsynligt at det er hardwaren der er i stykker. F.eks din harddisk eller ram blok.

Har maskinen nogle mislyde når du prøvet at starte den op?
Hvis det er tilfældet, er det mest sandsynligt harddisken der er ødelagt. Hvis ikke der er mislyde, vil jeg mene det er ram-kreds der er røget, som er billigt at udskifte.

Men konklutionen må være at det er hardware-relateret.
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
02. december 2009 - 13:39 #3
Der er bare det problem at den ikke kan starte i fejlsikret tilstand, jeg kan godt vælge den, men den ender så igen ved den blå skærm, og siger så at man skal genstarte hvis man ikke har set det før, og hvis det sker igen så gøre et eller andet med Hardwaren eller softwaren.
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
02. december 2009 - 13:40 #4
Den siger ikke nogle lyde, den starter som den altid har gjort, men så midt i når den Loader det der Windows noget, så kommer den blå skærm
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 14:02 #5
Hvor længe har den kørt siden den sidst er blevet formateret med ny windows xp? Og har den været sløv på det seneste inden det med blå skærm?
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
02. december 2009 - 14:04 #6
Den har altid været sløv xD. Eller efter jeg installerede Sims 2, og alt muligt der fulgte meget, efter det tog det ca. 10 min at tænde den, og inde på nettet er den heller ikke hurtig. Der er intet blevet lavet om på den siden jeg købte den,
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 14:06 #7
så er det muligvis virus der har ødelagt fil-tabellen på din hdd. Det betyder rent ud sagt at du skal slette alt på din harddisk og installer xp forfra.
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
02. december 2009 - 14:11 #8
Det lyder hårdt og svært xD
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 14:17 #9
Det er det skam ikke. Men har du ikke meget genskab til computer og den slags, så vil jeg anbefale du får en bekendt med erfaring til at hjælpe dig. Ellers vil du nok hele tiden være usikker på hvad det næste skridt skal være i forløbet.

Men kender du en der kan hjælpe dig, så tager det kun nogle timer at ordne.
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
02. december 2009 - 14:27 #10
Det tror jeg jeg gør ;b Tak