Avatar billede m-smith Nybegynder
01. december 2009 - 18:06 Der er 5 kommentarer

Resize partition gik galt

Hej!

Status er den, at jeg har 1 harddisk (250GB i alt) med 2 partioner. Den éne er med Vista 64bit (omkring 120GB) den anden er med Windows 7  32 Bit. (25GB)

Målet var, at lave en ny partion med Vista 32bit på dansk. Derfor resizede jeg Vista 64Bit og lavede 50GB unallocated plads. Dette krævede en genstart, men så gik det hele galt. Windows 7 kan nu ikke længere bootes fra og jeg sidder nu på min Vista partion, og prøver at genskabe min Windows 7.

Hvad ville i gøre, hvis i stod i samme situation? Sidder lige nu og leger med lidt testdisk, men fatter det ikk rigtigt..

PS: Grunden til alle de styresystemer og partioner er, at jeg skal bruge dem til forskellige talegenkendelses programmer.

MANGE tak på forhånd!
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2009 - 18:42 #1
jeg har en gang kørt med
http://www.symantec.com/norton/partitionmagic
og efter et lignende nedbrud under kørsel kunne jeg boote på cd og sætte (via menuen i programmet) disken tilbage til sidste version - dvs som før kørsel gik i gang. Det virkede - og næste kørsel gik igennem uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 19:20 #2
"Hvad ville i gøre, hvis i stod i samme situation? Sidder lige nu og leger med lidt testdisk, men fatter det ikk rigtigt."
Search deeper -> og efterfølgende skrive de oprindelige partitioner når de bliver fundet
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2009 - 20:25 #3
Nu ville jeg - før ændring af partitioner - have lavet et total-image af disken med Macrium Reflect.
Så det image skulle bare hældes tilbage via den boot-cd, som reflect laver.
Så tog det 10-15 minutter, og alt var som før.

På et tidspunkt må også 'rigtige mænd' lære at lave en backup.
Avatar billede m-smith Nybegynder
04. december 2009 - 20:15 #4
"
På et tidspunkt må også 'rigtige mænd' lære at lave en backup."

:)

I skal have mange tak for jeres hjælp - det endte dog med, at jeg formaterede skidtet og startede forfra :).

Hvis i ligger et svar hver (det må da rimelig fair) så kan i dele points.

Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2009 - 20:21 #5
tag bare dine point selv - som en 'dumme-bøde'