Avatar billede jacob172100 Praktikant
30. november 2009 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Plakat søges

Hej eksperter

Den her er nok lidt svær. Jeg så engang en plakat som var blevet bragt i en arabisk avis. Den var lavet af nogle enten danske eller i hvert fald europæiske kunstnere og skulle så vidt jeg husker provokere det pågældende lands leder el.lign. Der var nogle linjer med sætninger, og sætningerne var nogle meget naive positive udtalelser til folket/landet om lederen, f.eks. noget i retning af "We really appreciate your leader". Dét der var hele pointen var, at hvis man læste forbogstaverne på sætningerne lodret ned, stod der "fuck you", og det er her kunsten/"budskabet" med plakaten kommer ind i billedet. Jeg har forsøgt at finde denne plakat på nettet, men uden held. Er der mon nogen som har set den og kan huske den eller måske bare nogen som er meget gode til at søge på nettet? :)

Hilsen Jacob
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2009 - 22:28 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2009 - 22:33 #2
Du finder det nok ikke meget tydligere end her: http://www.wnd.com/images2/surrend_ad.jpg

Der var jo ikke tale om en plakat, men om en avisannonce.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2009 - 22:35 #3
...Gruppens hjemmeside: http://www.surrend.org/
Avatar billede jacob172100 Praktikant
01. december 2009 - 00:02 #4
Lige præcis :). Smider du ikke et svar? Så smider jeg points. Så vidt jeg kan se er det kommentarer du har postet indtil videre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2009 - 09:02 #5
Det er korrekt :-)