Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
30. november 2009 - 15:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C5 bruger problemre

Hej eksperter

Jeg sidder her med en C5 der netop er blevet overført fra et AD baseret miljø med lokale wordstations til en terminal server i et andet AD.

Problemet er et hver gang en bruger forsøger at åbne C5 åbner login vinduet og lukker hurtigt igen.
Men for mig som admin bliver vinduet åbent. og jeg har ingen problemer med at logge ind som Supervisor.

Jeg har efter noget tid fundet frem til at den før var knyttet til ADet, og at den muligvis derfor forsøger at logge ind i C5 med brugeren fra det nye AD på terminalserveren

hvad skal jeg gøre for at løse dette?
Jeg har som sagt adgang til C5 som supervisor.
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
30. november 2009 - 16:00 #1
Til info der er tale om en C5 4.0
Avatar billede kgm Praktikant
30. november 2009 - 16:17 #2
1) Er grupperne "C5Administrators" & "C5Users" oprettet i AD'et ?

2) Har du oprettet Grupperne i C5 "DOMAIN\C5Users" & "DOMAIN\C5Administrators" ?

3) Er brugerne oprettet i C5 med "DOMAIN\BRUGER" ?

4) Har du tilknyttet Brugere og Grupper sammen .. ?
  (Dem med DOMAIN) ?

Kan du sige ja til alle sammen skulle det være ok.. :)

MVH

Kenneth
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
30. november 2009 - 16:29 #3
Hej Kenneth

jeg beklager jeg ikke har været helt specifik nok.

det optimale for os ville være at gøre C5 helt uafhængeligt af AD og AD brugere og grupper.

Denne C5 skal kun bruges i en begrænset periode til opslag af historiske grunde.
Avatar billede kgm Praktikant
30. november 2009 - 16:39 #4
Ok... :)

Så kan du melder brugerne ind i administratorgruppen på T/S'en, Meeen... det FRARÅDES OG KAN IKKE ANBEFALES !!! - desværre... ellers skal de have en kopi hver og de skal være administrator på deres PC...  du slipper desværre ikke for af C5 kontroller sikkerheden på PC'en... Som administrator kan du bypasse denne sikkerhed, desværre (vi er flere der har bandet i flok) men sådan er det nu...

Men øvelsen tager ikke langtid at rette diverse brugere/grupper.

/kenneth
Avatar billede mariaf Juniormester
30. november 2009 - 21:10 #5
Du sørger bare for at alle er administrator på egen pc. Så kommer de ind i C5 som administrator. Det går galt, hvis man kører drift, men når det kun er til opslag, betyder det ikke noget.

Ren nysgerrighed - hvad er I skiftet til?
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
01. december 2009 - 09:19 #6
Hej Mariaf

vi skifer netop fra lokal drift på pcerne til en terminalserver hvor alle brugere komme til at arbejde på fjern skrivebord.
vi drifter bl.a. også en navision fra denne server, så det dur ikke at gøre alle brugere til admins.
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
01. december 2009 - 10:51 #7
får jeg et svar på hvordan jeg kan ændre en C5 fra AD login til Single login smider jeg gerne 200 mere point oven i.
Avatar billede kgm Praktikant
01. december 2009 - 11:28 #8
Hej MacHawk

Du giver selv svaret, "ingen må være admin", så du må desværre oprette de nødvendige grupper/brugere i AD + C5 for at får det til at virke.. C5 kan ikke det du ønsker... Det er også den bedste måde at styre det på... især hvis du har flere brugere på samme server som skal have adgang til forskellige systemer..

Desværre...

/Kenneth