Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. november 2009 - 11:30 Der er 5 kommentarer

installation af Windows 7 uden DVD/CD eller USB stik

Hej alle sammen.
som overskriften lyder vil jeg meget gerne installere Windows 7 på min bærbar. men jeg kan ikke finde en komplet guide over, hvordan du deler din partion op, og ligger filerne over på den. Og boote op i installationen og installere det. også bagefter slettet det. så du ikke booter op i det igen. eller hvordan jeg skal forklare det (:
- Jeg har en Acer Extensa 5420, men nogle pre installeret programmer+nogle taste genveje, som jeg meget gerne vil have med over i Windows 7, hvordan gør jeg det nemmest?
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. november 2009 - 11:31 #1
EDIT:
fandt lige det her: "Der er to måder at installere Windows 7/Vista uden at bruge en DVD eller USB. Den første er ved hjælp af VPC (Virtual PC) og det andet er montere en ISO-fil ved hjælp af gratis værktøjer som Daemon Tools eller Virtual Klon Drive." - men er det muligt bare at bruge deamon tools også bare sætte iso filen i det. og installere det sådan selv om den skal genstarte?
Avatar billede DenNyePerson Nybegynder
30. november 2009 - 12:46 #2
Har selv installeret win 7 ved hjælp af powerIso. Du skal bare montere iso filen og derved installere win 7. Du kan sagtens genstarte m.m uden installationen stopper :)
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. november 2009 - 17:11 #3
Og du er helt sikker på jeg bare kan sætte iso filen i daemontools lite, også bare installere det på den måde?
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. november 2009 - 17:51 #4
Okay. nu er der så lige kommet et nyt problem op med min computer.. jeg sætter iso filen af Windows 7 x64-bit OEM BIE. og når jeg klikker på på setup skriver den følgende: "Version af denne fil er ikke kompatibel med den version af Windows, du kører. Kontroller computerens systemoplysning for at se, om du skal bruge en x86- (32-bit) eller x64- (64-bit)version af programmet, og kontakt derefter softwareudgiveren. og Efter jeg fik denne besked, gik jeg ind under computer > Systemegenskaber for C:\ > Klassifikation > Vis og udskriv detaljer. og der fik jeg en besked, om der ikke kunne oprettes en detalje side.
og det undre mig fordi det har jeg altid kunne før.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2011 - 19:59 #5
er det den bit af pc og dvden