Avatar billede mernild Nybegynder
29. november 2009 - 22:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med net på router

Jeg har store problemer med komme på internettet gennem min router.

Vi har tre bærbare computere i huset som alle tre bruger det samme trådløse netværk. Vi har alle sammen tit problemer med at komme på nettet selvom vi godt kan oprette forbindelse til routeren. Vi har ikke nødvendigvis problemer på samme tid. Nogen gange kan man bare komme på nettet og andre gange står der bare "netværket er ikke identificeret".
I starten troede jeg at det var fordi der kun kunne være 2 på af gangen men vi har ofte været 3 på og nogen gange er der ingen der kan komme på. Det er meget random. Lige nu er jeg på nettet via netkabel. Hvilket jeg åbenbart godt kan. Ikke altid, men oftere. De to andre computere er på netværket nu. De påstår at have haft held med at deaktivere netkortet i 5 min og aktivere det igen. Men det har nu ikke givet held for mig, synes jeg ikke.

Nu lidt om hvordan netværket er sat op. Selvom jeg har på fornemmelsen at løsningen udelukkende skal findes i routerens indstillinger.
Vores net er fra Stofa. Vi har et Cisco EPC3000 kabel modem. Fra kabelmodemet går der et netkabel over til den trådløse router fra netgear. Wireless Cable Voice Gateway CVG824G v3 , som er en router som Netgear har lavet specielt til Yousee, som jeg engang havde. Men det burde ikke have noget at sige.

Håber nogen kan hjælpe .
Avatar billede rexman Nybegynder
29. november 2009 - 22:58 #1
Avatar billede mernild Nybegynder
29. november 2009 - 23:39 #2
Ja det er nemlig rigtigt. Det spørgsmål har jeg stilt. Men da det ikke er den samme problemstilling jeg opstiller, så vil det forvirre mere end det vil gavne at skrive spørgsmålet i den anden gruppe.
Avatar billede justrace Novice
29. november 2009 - 23:50 #3
Der blev nok henvist til at spørgsmål skal afsluttes.
Avatar billede mernild Nybegynder
29. november 2009 - 23:57 #4
Ehm.. Okay.. Hvordan? Og hvorfor?
Avatar billede justrace Novice
30. november 2009 - 07:57 #5
Hvordan er ved at give dem der har hjulpet dig point. Det gøres ved at bede dem lægge et "Svar" og så kommer muligheden frem så du kan krydse af hvem der skal have dem.
Avatar billede mernild Nybegynder
30. november 2009 - 13:31 #6
Okay. Det vil jeg da lige gøre så. Selvom mit problem ikke er blevet løst. Men hvis jeg ikke gør det så kan man ikke svare på det her spørgsmål eller hvad? :D
Avatar billede justrace Novice
01. december 2009 - 15:49 #7
Hvorfor sætter du ikke den router til i stedet for det cisco modem? Det upset vil kun give bøvl.
Avatar billede mernild Nybegynder
01. december 2009 - 17:30 #8
Fordi den skal være sat til. Ellers skal man abonnere på trådløst internet som de også tager ekstra penge for.
Avatar billede mernild Nybegynder
18. november 2011 - 20:41 #9
s