Avatar billede yxos Nybegynder
28. november 2009 - 14:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mario Galxy til Wii - Ekstra udstyr nødvendigt?

Jeg har tidligere siddet klistret til SuperMario 64, og var totalt fascineret af den flotte grafik, den flotte musik, og ikke mindst det flotte spil!

Jeg overvejer nu at anskaffe en Wii med Mario Galaxy, men jeg aner ikke en dyt om Wii.
Jeg ved, at nogen spil kræver, eller er bedst, hvis man anskaffer ekstra udstyr, såsom alternative controls etc.
Gælder det også for Mario Galaxy?  Eller kan man bare købe en standard Wii og så spillet, og så er man kørende. Jeg synes jeg har set demo'er, hvor folk står med en control i hver hånd...
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2009 - 15:00 #1
Det hedder en nunchuck og wii remote. Wii remoten bruger man til alle spil og nunchucken til nogle spil (man kopler den til wii remoten). Når du køber et wii følger der én wii reomte og én nunchuck med.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2009 - 15:03 #2
PS. Wii motion plus er en ekstra ting som man kan kople til sin wii remote, for at få ekstra "følsomhed". Men det er ikke alle spil der kan køre med den.

http://www.nintendo.com/wii/what/accessories
Avatar billede yxos Nybegynder
28. november 2009 - 15:06 #3
Dit første svar er altså et klart "Nej, man behøver ikke ekstra".
Dit andet er et "måske kan du bruge 2ii motion plus".

Jeg kan ikke lide "måske"...  :-)
Avatar billede yxos Nybegynder
28. november 2009 - 15:10 #4
http://www.google.dk/search?q=wii+motion+plus+games
->
http://ezinearticles.com/?Wii-Motion-Plus-Game-List&id=2525759

Tilsyneladende virker Mario Galxy IKKE med Wii motion plus (hvad det så end er...)
Avatar billede yxos Nybegynder
28. november 2009 - 15:13 #5
Heller ikke her er Mario Galaxy med på listen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_MotionPlus

Men nuvel, du har svaret på mit spørgsmål, og tak for det. Smid et svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2009 - 15:15 #6
NEJ, er svaret ;o) Galaxy blev "opfundet" før motion plus. Der står på spillene når man kan køre motion plus, som er en ny ting til wii. Det var bare en eksta oplysning.

Samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter ;o)
Avatar billede yxos Nybegynder
28. november 2009 - 15:21 #7
Og det var bestemt værdsat.
Tak igen !

Nu er det bare at sætte det på ønskesedlen, og så vente en lille måneds tid :-)
Avatar billede pellekronborg Nybegynder
07. august 2010 - 16:13 #8
har selv super mario galaxy du skal kun bruge wii remote og nunchuck