Avatar billede sehested Nybegynder
28. november 2009 - 13:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

D-link DIR 655 efter ZyXEL P-2602HW-D1A ...... Hvordan??

Her ADSL med VoIP fra Telenor (tidl. CC). Har længe haft store problemer med ZyXEL P-2602HW-D1A -routeren, som fulgte med fra CC. Mine laptops bliver koblet af flere gange i løbet af en aften. NAS-en fungerer ikke i perioder. Mit SONOS musikanlæg har også meget ustabile perioder.
Derfor har jeg investeret i en D-link DIR 655 wireless router. Denne vil jeg så koble efter Zyxel'en så den nye forhåbentlig kan varetage router-funktionen og zyxel kun skal virke som adsl modem og styre VoIp.
Men hvordan skal jeg nu gøre det? Jeg må kunne bypasse routerfunktionen i zyxel (det har jeg ihvertfald ladet mig fortælle). Hvordan? Og skal jeg så bare koble D-link efter når det er gjort, og sætte den op?

Håebr at i kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. november 2009 - 16:28 #1
Har også en zyxel fra Fullrate og er ikke imponeret over kvaliteten. Mister tit ip-adresser etc.

Den ene løsning er at fjerne zyxel helt og få data fra Telenor til at sætte din egen router op. Det kan dog være lidt besværligt og teleselskaberne er sjældent villige til at hjælpe med at slutte andet udstyr til deres system.

Den anden er at slå DHCP-serveren fra i din Dlink (ved at slutte den direkte til din) og så bare bruge den som trådløst access point. Det har jeg gjort (bare med netgear) og det giver lidt bedre ydelse end Zyxels box.
Avatar billede sehested Nybegynder
28. november 2009 - 21:52 #2
Har fundet ud af det.
Avatar billede japping Nybegynder
01. februar 2010 - 15:57 #3
Hej sehested
Jeg har oprettet dette spørgsmål

http://www.eksperten.dk/spm/900128

men har ikke fået nogle input. Vil du fortælle lidt om dine erfaringer og hvordan du har sat dit system op ?