Avatar billede hustlerh Nybegynder
27. november 2009 - 11:56 Der er 6 kommentarer

Kun Java - ingen firefox

Hey

Jeg har installeret google chrome på ubuntu 9.10, hvilket fungerer perfekt. Det eneste der ikke virker er Java.
Så jeg tænkte jeg hellere måtte installere sun-java6-plugin til browseren. Men når jeg prøver dette i terminalvinduet eller synaptik package manager så vil firefox altid bliver installeret sammen med det plugin. Og jeg kan heller ikke afinstallere firefox uden java-plugin hvis jeg installere firefox og javaplugin.
Kan det virkelig passe at jeg skal have firefox for at have det plugin? Har jo chrome, så har ikke brug for firefox

/joe
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2009 - 12:23 #1
skal du ikke bare installere OpenJDK
http://openjdk.java.net/
må ligge i Tilføj/fjern programmer (det gør det i xUbuntu)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
27. november 2009 - 12:28 #2
Nej chrome har brug for java-plugin for at kunne køre java på netbank osv. Eller det er hvad jeg tror :)
Avatar billede eyvind Seniormester
27. november 2009 - 23:17 #3
Ja net bank skal bruge sun java 6  og flash
http://peecee.dk/upload/view/200556/full

Har du andre java installeret bør du smide dem ud først, evt gennem synaptic.

Og du må nok finde dig i at skulle bruge Firefox eller Opera til dine bankbesøg.

(jeg kender i hvert fald ikke metoden til at bruge Sun Java i google crome )
Avatar billede hustlerh Nybegynder
28. november 2009 - 18:22 #4
Okay, men det var jo godt nok det jeg prøvede at undgå. :)
Avatar billede eyvind Seniormester
28. november 2009 - 18:52 #5
Du kan jo nøjes med at bruge den Firefox til bankbesøg og så bruge crom til alt andet. :)
Det er jo også godt at adskille netsurfing og banken lidt.
Avatar billede hustlerh Nybegynder
28. november 2009 - 19:58 #6
Det har du faktisk fuldstændig ret i! :)