Avatar billede kc-gangster Nybegynder
27. november 2009 - 07:41 Der er 5 kommentarer

Hanns G Hi221D hz

Hej Eksperter.

Har lige fået mig en Hanns G Hi221D skærm til computeren.

Men jeg kan ikke få den højerer end 75Hz, og det er lidt underligt for mine øjne da jeg er vant til at køre 85Hz på min gamle skærm, og vil egentlig gerne så højt på i Hz som muligt.

Jeg har prøvet at google det man kan ik finde svaret på max hz for den skærm.

Lige nu sidder den i D-Sub porten på skærmen, vil det hjælpe på Hz at sætte den til DVI i skærmen og grafikkortet?
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
28. november 2009 - 11:47 #1
Slet ingen?
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
28. november 2009 - 17:01 #2
det var godt nok ik mange eksperter på linien hehe.
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
29. november 2009 - 12:16 #3
Jeg kunne godt bruge noget jkælp her :( også hvilket DVI kabel skal jeg købe til skærmen?
29. november 2009 - 13:58 #4
(Alm. standard DVI <-> DVI kabel som bruges i 95% af tilfældende...)

Mht. Hz - på en gammel CRT baseret skal den være så højt som muligt.
På en fladskærm typisk nævnte 75Hz...

...D-Sub porten på skærmen... - du mener vel VGA porten ?

Du vil få en (lidt) bedre billed ved at bruge DVI -> DVI. Specielt på store (flad)skærme.
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
29. november 2009 - 14:02 #5
Ok men jeg spiller meget counter strike og synes at kunne mærke hz er 75 istedet for 85 som jeg kørte med min gamle skærm :( det er lidt irriterende. Jeg må prøve DVI tilslutningen og se hvordan det funger.