Avatar billede Najmyr Nybegynder
26. november 2009 - 23:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyd/video/cd'er

Hej

Jeg har et problem ifm. at afspille cd'er.

Når jeg afspiller dvd-film går billedet langsommere/hakker lidt og lyden er som når man snakker ind i en ventilator? Kan godt høre musik og se film som ligger inde på computeren, men så snart jeg sætter fx et computerspil i drevet og begynder at installere, hakker musik og film på computeren også. Har prøvet at opdatere drivere.
Når jeg sætter dvd i drevet og prøver at afspille i winDVD, får jeg meddelelsen: "oprettelse af overlægning fejlede. sænk skørmopløsning eller farvedybde og prøv igen". Men det burde da ikke være nødvendigt når jeg ikke har ændret noget og den før er kørt fejlfrit?
Afspiller jeg i Windows Media Player, får jeg meddelelsen: "Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der er et problem med den digitale kopibeskyttelse mellem dvd-drevet, dekoderen og skærmkortet. Prøv at installere en opdateret driver til skræmkortet."
Afspiller jeg i Real Player, foreslår den: "If any other applications are running try closing them, lower your screen video resolution and color depth (for example: 1024x768 -> 800x600), update your video card driver software to the latest version."
Det er først for nyligt den er gået skroller.
Jeg synes jeg kan se den røde tråd - men hvordan gør jeg det, jeg bliver foreslået? Og kan der være andet jeg skal tage højde for?

Det er en bærbar og jeg mener den er købt i 2006.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 11:21 #1
Lyder som mangel på ram!
Avatar billede Najmyr Nybegynder
27. november 2009 - 16:22 #2
Taget i betragtning at min computer er købt i 2006 og indeholder 504 mb ram, er det så en reel løsning på mit problem at skaffe ram?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 16:45 #3
Har fået mail men kan ikke se indlæg...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 16:47 #4
504 Mb ram er der ikke noget der hedder...
Så er det 512 mb, og ja det er nok den bedste løsning udover at købe NY pc.
Du skal min. have 1 gb og helst 2 i maskinen.
Er det XP du kører?
Avatar billede Najmyr Nybegynder
27. november 2009 - 16:53 #5
Åh, ja, tastefejl :) 512 selvfølgelig.

Ja, jeg kører XP. Kan lige se i en anden tråd, at der spørges ind til noget CPU-brug - måske kan der fastslåes noget ud fra det?

Lige nu:
CPU ligger og rumler lidt over 0.
Sidefilforbrug ligger på godt og vel 900 MB.
Fysisk hukommelse, tilgængelig ligger på omkring 70000.

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal smide i maskinen? Jeg er absolut ikke klog udi den slags.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 16:58 #6
Hvad mærke og model er din bærbare?
Avatar billede Najmyr Nybegynder
27. november 2009 - 17:08 #7
Det er en Toshiba SAT A110-243.
Avatar billede Najmyr Nybegynder
27. november 2009 - 17:26 #8
Når jeg afspiller musik kører CPU frem og tilbage mellem 15 og 100. Aner ikke om det har noget at skulle have sagt heller.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 19:49 #9
Det er fordi du mangler ram.

Jeg har en bærbar med lavere specs stående, og den kan sagtens afspille film og musik, men den gjorde det først fejlfrit da jeg fik  1 Gb ram sat i den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 19:50 #10
Så jeg gentager mig selv: 512 Mb ram er alt for lidt.
Avatar billede Najmyr Nybegynder
28. november 2009 - 12:38 #11
Okay, det må jeg prøve at kaste mig ud i så :)
Lige et spørgsmål mere... Hvordan gør man med de her point? :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2009 - 16:12 #12
Avatar billede Najmyr Nybegynder
28. november 2009 - 16:21 #13
Haha, det lyder skørt. Kan du se om jeg har gjort det rigtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2009 - 08:48 #14
Du har ikke gjort det rigtigt: John_Steigers har vist dig, at du skal bede ham om et "svar", som du accepterer. Det du har gjort er at oprette et ekstra spm med point. Det bruger man hvis der er kommet yderligere hjælp i forbindelse med det andet spm, efter det er lukket.
Det er meget vigtigt spm bliver lukket med accepteret svar, da man så kan bruge det i forbindelse med et tilsvarende problem.
Håber jeg har forklaret det klart nok.
Avatar billede Najmyr Nybegynder
01. december 2009 - 12:07 #15
Så hermed beder jeg John-Steigers om et svar? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2009 - 16:03 #16
:)
Avatar billede Najmyr Nybegynder
02. december 2009 - 19:59 #17
Great :) Tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2009 - 20:01 #18
Selv tak ;)