Avatar billede jseverinsen Nybegynder
26. november 2009 - 17:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

32 bit til 64 bit

Hejsa!

Har købt en pc med vista. Der medfølgeren opgradering til windows 7.
Vista kører med 32 bit. Kan man så ligge en 64 bit windows 7 opgradering over.
Eller bliver man nødt til at blive i de 32 bit som var oprindelig.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 17:20 #1
du kan ikke lægge den henover.
så svaret er ja det må du.

en opgradering fra microsoft er en fuld version som man kan lægge ind uden at have styrsystem på harddisken.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

det du skal sikre dig er om der lavet 64 bit drivere til den for ellers glem det.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 17:22 #2
nej det kan du ikke.

hvis du alligevel skulle overveje om din pc kan køre 64 bit så test den lige inden

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2009 - 17:41 #3
Generelt vil jeg anbefale en clean instal fremfor en opdatering.

Hvorvidt dit install kit indeholder både 32 bit og 64 bit må du kunne checke i docs.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 19:10 #4
skal lige gøre opmærksom på at der er problemer med eksperten i øjeblikket men det kommer jo ikke bag på nogle af os.

den første mail forsvandt bare men er pludselig dukket op alligevel.

man vælger 32 bit eller 64 bit når man køber - dem med 2 systemer på er sikkert nogle som de har fået i firmaer

driverne til 32 bit og 64 er vidt forskellige - det er derfor du ikke kan. det er dømt til at gå ad h...... til og spild af tid.
Avatar billede jseverinsen Nybegynder
26. november 2009 - 19:39 #5
Min pc er kun 3 mdr gammel. Da jeg købte den var der 2 diske en med 32 og en med 64 bit.Vista

Det var 32 den var installeret med.
Men da der også var en 64 bit version med regner jeg da med at der er de fornødne drivere.

Den windows 7 jeg lavede en brugerdefineret installation af er en 32 bit version.

Men jeg tænker jo lidt på fremtiden når jeg måske skal over 4 gb ram. Så er det jo nødvendigt at køre 64.

Min kæreste købte en bærbar (32 bit) i dag. Den har også tilbudet om gratis opgradering til Windows 7.
Og her vil det jo være rart at kunne bestille 64 bit versionen fra start.

Hvis jeg har forstået det rigtigt. Så kan jeg godt opgradere til 64 bit, hvis jeg laver en bruger defineret opgradering ikke??????
Den svarer til en "ren" installation ikke??????

På forhånd tak for både de svar jeg allerede har fået og svarende til disse spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 07:51 #6
til dit spørgsmål

Hvis jeg har forstået det rigtigt. Så kan jeg godt opgradere til 64 bit, hvis jeg laver en bruger
defineret opgradering ikke??????
Den svarer til en "ren" installation ikke??????

JA

læs lige denne test inden du gå igang

http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1051

der er kun hvis du skal køre tunge tegneprogrammer alla CAD eller hvad de hedder du vil få noget ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 10:48 #7
er det løst.
Avatar billede jseverinsen Nybegynder
30. november 2009 - 13:12 #8
Ja tak for din vejledning.
Jeg tror jeg holder mig til 32 bit
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 13:21 #9
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

svar funktionen er kun til point givning.

du skal huske at lukke spørgsmålet hvis du er tilfreds og hvis det i det her tilfælde er mig markerer du mit svar der er lagt og accepterer og så er spørgmålet lukket.

hvis du derimod ikke skulle kunne bruge noget af det lægger du selv et svar og accepterer det og så er det lukket. det er en redningsplanke hvis du er utilfreds

m.v.h
Avatar billede jseverinsen Nybegynder
30. november 2009 - 17:05 #10
Ja jeg tror jeg beholder 32 bit. Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 19:17 #11
hvis du lover point for et og andet er det ILDE set at tage dem selv og det vil du hurtigt blive bedømt på.

det svarer lidt til at love mekanikkeren 30 kroner og så gå uden at betale.

men hvis det ikke var nogen hjælp ja så tager man dem jo selv og det er det du har gjort
Avatar billede jseverinsen Nybegynder
30. november 2009 - 21:56 #12
Hej Treatmenice!

Det er jeg ked af - troede at jeg gjorde det rigtigt- det er klart dig der skulle have haft de point.
Igen det er jeg ked af. Men du skal ihvertfald have 1000 tak. Undskyld
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 07:48 #13