Avatar billede Puffo Nybegynder
26. november 2009 - 16:14 Der er 6 kommentarer

Åben i port igennem modem og router?

Hej, jeg er i gang med at åbne port 31337 som jeg skal bruge til noget privat IRC BNC.
I min router har jeg åbnet for porten som både TCP og UDP og peger den til min lokale ip adresse 192.168.1.3, men jeg kan stadig ikke få folk ude fra til at få forbindelse jeg har også prøvet at åbne porten i mit modem og har prøvet at pege det videre til både min router og min lokale IP, men det virker heller ikke.. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg åbner porten rigtigt?

Jeg kan godt connecte til BNC serveren ved hjælp af min lokale IP, men ikke når jeg bruger min rigtige IP..
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 17:34 #1
Hej Puffo

Du skal være sikker på at du ikke har en firewall på den maskine din service kører på der kan blokere for incomming connections.
Hvis din NAT ellers er sat op på den rigtige port og Interne IP skulle der ikke være andre ting der kunne værei vejen for at folk skulle kunne logge på din service ude fra.

Google speed KvaserDK
Avatar billede Puffo Nybegynder
26. november 2009 - 18:14 #2
Der er ingen firewall på, og har prøvet på 2 maskiner..
Lige nu er portene åbnet sådan at mit modem åbner port 31337 for min router (192.168.1.1) og min router åbner for porten og peger den videre til min lokale IP, er det rigtigt gjordet?
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 18:59 #3
I din router skal du mappe en port via din NAT.
Du skal blot åbne den ønskede port og protokol til din interne IP som IKKE må ændre sig " FAST IP" så skulle det virke ja.
Avatar billede Puffo Nybegynder
26. november 2009 - 19:23 #4
Jeg kan umildt ikke får det til at virke, men sætter sgu bare serveren ind foran routeren, for når den er sat direkte i modemet virker det helt fint.. :) Men mange tak for hjælpen, synes næsten du fortjener de points der, så bare smid et svar hvis det er :)
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 22:51 #5
Jeg kunne hjælpe dig med en teamviewer session hvis det var, men det må du jo tænke over hvis du vil.

Google speed KvaserDK
Avatar billede Puffo Nybegynder
26. november 2009 - 23:20 #6
Ja det kunne være fedt hvis du gad :D min mail er stener3000@hotmail.com så kan vi ordene det over der engang i morgen hvis du har tid