Avatar billede klemenza Nybegynder
26. november 2009 - 14:02 Der er 7 kommentarer

Trådløst til Danske Bredbånd

Min søn har en kombineret forbindelse med tlf. - TV - og Internet hos Danske bredbånd. Jeg har forsøågt at sætte en D-Link router op, som jeg har gjort gange før, men får ikke hul igennem til Internettet. PC en siger fint signal til AP, men forbindelsen er kun lokal. Er der nogen der ved hvordan man skal sætte et AP op til Danske Bredbånd? Skal man have tildelt IP adresser fra Router eller fra DB? Skal der anvendes specielle kabler X kabler eller lige igennem? På kabel virker forbindelsen fint.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 23:03 #1
Hej Klemenza

Du skal først have din PC direkte på linjen, uden router. Når du så har fat i internettet, skal du gå ind i commando promten og release dine IP settings. Skriv " ipconfig /release  ".
Tag nu net stikket ud. Sæt routeren på stik PC'en i routeren og log på den. Gå ind og sørg for at WAN indstillingerne står til DHCP og at du under status kan se at WAN interfacet har fået tildelt en IP adresse. HUSK at dit kabel fra DB skal sidde i WAN porten på routeren. Nu skulle det bare være at sætte wireless op med WPA- personal kryptering op og logge dine maskiner på.

Jeg håber det lykkes for dig :)

Google speed KvaserDK
Avatar billede 50573433 Nybegynder
27. november 2009 - 00:31 #2
- Har du kikket på http://www.dbnet.dk/1753.aspx.
Avatar billede klemenza Nybegynder
27. november 2009 - 09:26 #3
Tak til Kvaser.dk of 5057433, jeg vil prøve jeres forslag i løbet af formiddagen....
Avatar billede klemenza Nybegynder
27. november 2009 - 10:16 #4
Hej 5057433!!

Jeg har været på nævnte side, men der står ikke noget om opsætning af trådløst udstyr. Jeg har fundet routeren moin søn har, men manualen fortæller ikke noget om hvorvidt LAN stikket kan bruges til opkobling af PC og mine forsøg viser at det ikke kan bruges. Men tak for din indsats...

Mvh/Klemenza
Avatar billede 50573433 Nybegynder
27. november 2009 - 18:27 #5
Det viser sig at punktum ved x'et drillede, så prøv igen http://www.dbnet.dk/1753.aspx
Avatar billede klemenza Nybegynder
29. november 2009 - 18:11 #6
Til KvaserDK kan jeg fortælle, at jeg har foretaget den fornødne procedure, men en af de ting der tilsyneladende går galt, er at D-Link routeren ikke får tildelt IP adresse i WAN. Under status på WAN står siden og resetter konstant medens den siger DHCP søger...ved Renew, men den får altså ingen adresse. Den er måske defekt, det vil jeg undersøge ved at koble den op et andet sted.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
06. december 2009 - 16:11 #7
Der er noget der dæmrer og det er, at jeg mener at kunne huske, man skal stoppe DHCP på routeren og derefter bede Dansk Bredbånd om at udsende det. Jeg mener at kunne huske de ikke udsender DHCP signaler som standard.