Avatar billede luke_56 Nybegynder
26. november 2009 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke pinge IP adresser fra XP

Hej

Jeg har et problemer med en XP, som er en del af et MPLS netværk. I dette netværk har jeg tilføjet 5 stk. GPRS modems, som forbinder op til et APN (Mobil Secure). Alt ser fint ud.
Dog kan jeg ikke få forbindelse fra XP'en til mine GPRS modems. Hvis jeg pinger IP adresserne får jeg timeout.
På samme switch sidder en anden XP som kan pinge IP adresserne uden problemer.
Begge XP'ere har fast IP i samme range og samme gateway og subnet mask.

Det skal bemærkes, at jeg i ganske få tilfælde har haft hul igennem, hvorefter kommunikationen er gået død igen.

De 5 GPRS modems pinger XP'en hver 10. minut for at opretholde stabil forbindelse.

Jeg har prøvet at slå antivirus og Windows Firewall fra.
Jeg har prøvet at bytte IP adresserne på de 2 XP'ere uden held. Jeg har sat den op til DHCP også uden held.
Jeg har flyttet patch kablerne til andre stik i switchen uden resultat.
Alt tyder på at det er et eller andet med selve XP'en der er problemet.

XP'en er ikke på domæne.
hosts filen er tom, indeholder kun 127.0.0.1
Jeg har lavet en route print, men kan ikke finde noget.
Der findes et ekstra netværkskort på XP'en, som også er sat op til fast IP adresse uden gateway, men IP adressen hedder 140.x.x.x hvor det andet netværkskort er sat op til 10.x.x.x

Er der nogen der har nogle ideer?

//Luke
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 12:05 #1
Kan det tænkes der er et problem med selve netkortet på den ene XP?
Kan den ellers gå på nettet osv. Uden problemer?
Avatar billede luke_56 Nybegynder
26. november 2009 - 12:28 #2
Den kan ellers gå på nettet uden problemer. Det er kun i forbindelse med disse nye GPRS modems at jeg har konstateret problemet.

Jeg har desuden opdaget, at hvis jeg på XP'en pinger eks. 100 gange i træk (i stedet for de standard 4) vil jeg efter 20 forsøg få nogle svar, hvorefter jeg får timeout. Og dette er samtidig med at den anden XP kan pinge uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 12:33 #3
Det lyder mærkeligt.
Specielt fordi den godt kan komme på nettet og den kan pinge nogle gange.

Men jeg tror du skal lede efter fejlen på dine gprs modems måske.
Er der ikke en log hvor man kan se evt. fejl i kommunikationen?
Avatar billede luke_56 Nybegynder
26. november 2009 - 14:18 #4
Problemet skyldes at min kommunikation tilsyneladende ryger på det forkert netværkskort. Hvis jeg disabler det andet netværkskort har jeg ingen problemer.
Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg tvinger kommunikation til 10.99.x.x over på et bestemt netværkskort.
Avatar billede JesusChristIsKing Nybegynder
26. november 2009 - 14:26 #5
prøv at skifte arbejdsgruppe fra "WORKGROUP" til "MSHOME"  ^^
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 14:44 #6
Hvis du kan tillade dig at sætte en prioritet på dine netkort - ved jo så ikke om det kommer til at gå ud over noget andet - ja så kan dette lade sig gøre.
Se evt. http://www.windowsreference.com/windows-2000/change-network-adapter-priority-in-xp2000/
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 17:44 #7
Sniff trafikken når du pinger dine modems med wireshark så du ved hvad der sker....

Google speed KvaserDK
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. november 2009 - 16:25 #8
#5
hvad er da det for et svar......

ja eller prøv at sætte XP maskinen i en anden stikkontakt