Avatar billede szaabi Nybegynder
25. november 2009 - 20:03 Der er 3 kommentarer

Hvilket grafikkort ville i vælge til en ældre stationær?

Hej folkens

Jeg har en ældre stationær som jeg primært bruger til at spille på engang imellem, ikke nogle af de nye som kræver vilde spille maskiner. det drejer sig om en

Pentium 4 3,0 GHz
2 gb RAM
Sapphire X1600 PRO 512 mb graikkort
ABIT IS7-V2 motherboard

Jeg ved godt den er forældet, men syntes faktisk den opfylder mine behov, dog vil jeg gerne have et nyt grafikkort i. Jeg har så kigget på to:

Sapphire RADEON HD 4650 (Begrænset version) (1 GB):
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=638116

Sapphire RADEON HD 3850 (Begrænset version) (512 MB)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=428618

Det jeg så vil høre jer om, hvilket ville i vælge? 3850'eren har 512 GDDR3 ram og 4650'eren har 1024 DDR2 Ram, hvad er egentligt bedst?

Og vigtigst af alt, vil begges potentiale udnyttes fuldt ud af mit motherboard, eller kan har jeg nogle BUS hastigheds problemer?

På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2009 - 20:36 #1
Du vil nok kunne udnytte HD4650 bedst.

Det er også en langt hurtigere grafikchip der sidder på det kort.
Avatar billede szaabi Nybegynder
25. november 2009 - 20:42 #2
Tak for det hurtige svar. Det var sådan set også min tanke, men blev i tvivl ang 3850'eren, pga GDDR3...

Ved du om 512 GDDR3 er bedre end 1024 DDR2?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2009 - 06:52 #3
Er du sikker på at din strømforsyning kan trække de nævnte kort?