Avatar billede lucaryholt Nybegynder
25. november 2009 - 20:01 Der er 23 kommentarer

Windows 7 - Opgraderingspakke?

Hej
Jeg vil gerne have Windows 7 på min pc.
Jeg har Vista Home Premium og ved ikke hvad det der opgraderingspakke er for noget.

Jeg har hørt at opgraderingspakken ikke er helt lige som god som de andre, men hvad er det man mister ved at købe opgraderingspakken og kan man overhovedet installere den uden at have 7 først?

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 08:06 #1
her er et eksempel fra acer

http://www.acer.com/windows7upgrade/

kig forneden på de muligheder der med opdatering fra et styresystem til et andet.
der er 3 linier

windows vista home premium pc kan opgraderes til windows 7 home premium. det skulle være gratis men man skal altid betale for porto + div ting og i det her tilfælde er det 182,- kr. ca.

ment som et eksempel

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

m.v.h
Avatar billede lucaryholt Nybegynder
26. november 2009 - 10:12 #2
Tak tjekker linkene nu
Avatar billede lucaryholt Nybegynder
26. november 2009 - 10:16 #3
Hvis jeg nu køber en opgraderingspakke kan jeg så installere den på min vista  pc
Den koster små 800 kr. Altså opgraderingspakken.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 10:30 #4
svar funktion er tiltænkt point givning - det vil sige når du er tilfreds med at svar beder du vekommende om at lægge et svar du accepterer.

en OEM version du omtaler er en fuld version af f.eks windows 7 og køb du bare 32 bit version

her er en sammenligning med ydelse 32 + 64 bit windows 7

http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1051

http://www.dataengros.dk/software/windows-7-32bit/

jeg har personligt valgt denne her du sikkert kan finde billigere et andet sted

http://www.dataengros.dk/software/windows-7-32bit/product-997.htm

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 10:36 #5
det jeg viste dig fra acer er med styresystem vista og recovery indlagt hvor man så kan købe en opgradering for 183,- kroner fordi det er en ny pc købt inden for den og den dato.

hvis du ikke gider alt det der men bare vil installere windows 7 der kører hammer godt køber du

windows 7 ultimate 32 bit OEM version dk
prisen ligger mellem 12-1400,- kroner
det er en fuld version som man kan lægge ind uden at have noget styresystem på harddisken.

men FØRST henter du denne  her og tester og gør som der foreslåes

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

det kunne jo være der ikke var lavet drivere til lige dit bundkort.
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 11:44 #6
har lige i anden forbindelse samtalt med acer og de fortalte mig at deres opgraderings tilbud faktisk er en fuld version der kan lægges ind fra scrath altså uden vista på.

m.v.h
Avatar billede lucaryholt Nybegynder
26. november 2009 - 13:09 #7
Hej jeg har fundet Windows 7 Home Premium 1 PC OEM DVD 32-bir Dansk til 671, hvorfor er den billigere? Og vil det være smartere at købe den?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 13:29 #8
ker kan du sammenligne hvad de forskellige versioner kan.

du skal købe efter hvad dit behov er.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

tænk også lige på om dit behov ændrer sig for så ville det jo være smart at købe den fulde version (ultimate)
m.v.h
Avatar billede lucaryholt Nybegynder
26. november 2009 - 16:06 #9
Nu kommer et meget simpelt spørgsmål:
Hvad skal jeg købe hvis jeg vil gå fra Vista Home Premium Til 7 Home Premium?
Skal jeg købe Opgraderingspakken?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 17:03 #10
så skal du købe

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660399

hvis din pc på et tidspunkt går helt ned behøver du ikke lægge vista ind først - er det det du er i tvivl om.
Avatar billede lucaryholt Nybegynder
26. november 2009 - 17:32 #11
Ja om jeg bare kan installere den uden at der er en OS allerede på commen. Jeg vil gerne vide om den er selvstændig (hvis man kan sige det) eller om den skal bruge vista at bygge op på så at sige.

og mange tak for din hjælp treatmenice
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 18:59 #13
jo - det er lige meget hvor du køber den. bare den er billig fordi systemet er det samme.

når du får den kan du bare opgradere via cdrom eller dvd i drevet og gå den vej. når du næste gang skal installere den hvis den går helt død kan du bare sætte win 7 opgraderingen i og boote op på den og installere win 7 uden at have vista på - er det helt forstået

m.v.h
Avatar billede lucaryholt Nybegynder
26. november 2009 - 19:13 #14
Jo tak. Mange tak for din hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 07:45 #15
ok
Avatar billede to22 Nybegynder
29. november 2009 - 17:02 #16
treatmenice - jeg er også i tvivl om hvorfor en jeg skal købe. Hvis man køber opgraderingen, kan man så godt installere win7 uden at have vista liggende på maskinen, altså en total formatering? Eller skal man have en anden hvis man vil det?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 08:01 #17
ja kort og godt

husk inden at hente dine drivere hvis de lavet til win 7 selv om win 7 har mange kunne det jo godt være du lige manglede en netværks driver og så kan du jo ikke komme på internet.
man skal altid sikre sig så ikke noget kommer bagpå en

hvis du køber et eksempel:

vi siger du vælger denne her

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660399

den sætter du i dvd drevet og booter op på og så er forestillingen ligesom det du ser her

http://www.helgec.dk/vista-install.html

jeg gør altid det at jeg fjerner partition c og opretter en ny i et huk og nu bliver den auto formateret og er helt ren.

en OEM version er en fuld version men er efter gamle regler bundet op på din hardware i pc men du kan sgatens hvis du senere køber en ny pc installere den her på.

m.v.h
Avatar billede Frezal Nybegynder
27. juni 2010 - 19:54 #18
er det muligt at få windose 7 uden ?? at ha vista eller noget andet system??

kan man gå ud og købe det eller ska man ha endte det ene eller andet??
Avatar billede to22 Nybegynder
13. juli 2010 - 22:32 #19
Tak
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 07:11 #20
svar er til lukning af spørgsmål hvis du ikke modtager noget brugeligt ellers beder du vedkommende der har lagt noget brugeligt om at lægge et svar du accepterer
ja det kan man -du køber blot en OEM version du lægger ind fra bunden af som man gør med vista
en oem version er en fuld version

her er endnu engang mit svar
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 07:13 #21
her er en link hvor du kan købe den

http://www.dataengros.dk/software.htm

køb 32 bit da der ikke er det store at hente i 64 bit

http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1187

m.v.h
Avatar billede to22 Nybegynder
16. juli 2010 - 15:55 #22
Har fået løst problemet, kan bare ikke finde ud af at lukke og give point!
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 07:50 #23
hvis det er mig du vil give point markerer du kommentar
"20 eller "15 og accepterer så er svaret lukket
bare en af dem

at du selv kan lægge et svar er hvis du ikke modtog noget brugeligt