Avatar billede thomas_regin Nybegynder
25. november 2009 - 17:50 Der er 4 kommentarer

Hvordan fanger jeg min router 200m væk?

Hejsa med jer.

Jeg flytter snart ind i et nyt hus, som har et slags anneks/hytte ca. 200 meter fra "hovedhuset", som jeg vil indrette til kontor.

For at undgå at skulle bestille en ekstra internetforbindelse og skulle på et nyt netværk m.v., tænker jeg at man måske kunne benytte en form for access point eller antenne, for at fange sit trådløse signal?

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Tak for hjælpen,

Thomas.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
25. november 2009 - 17:53 #1
Køb en repeater. Det er en boks, som opfanger signalet fra dit access point og sender det videre med med "fornyet" signalstyrke.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2009 - 18:02 #2
og evt via brinck med en bedre retningbestemt antenne
http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H24912
som tilsluttes et accesspoint på kontoret.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 18:04 #3
Wireless link mellem 2 accesspoints med retningsbestemt antenne.
Det kræver dog at der er fri luft mellem beggebygninger.

På den måde får du hvad man kalder en trådløs Ø.

Google speed KvaserDK
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
26. november 2009 - 18:20 #4
virtual1ty,

Tak for tippet. Mit eneste problem med en repeater ville være, at den jo nok skulle stilles op midt ude i det fri med en lang ledning.

Claes57,

Jeg kan godt lide idéen med antenne. Det vil jeg efterforske!

KvaserDK,

Det forstår jeg ikke helt. Wireless link mellem 2 access points? Har du evt. et link til sådan en opsætning?

Mange tak for hjælpen indtil videre!

Thomas.