Avatar billede gregblach Nybegynder
25. november 2009 - 13:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Teste hastighed/svartid på MySQL server vha PHP?

Hejsa,

Jeg er ved at prøve at sætte et cmsmadesimple.org site op på http://www.blix.dk.

Det er en linux server hvor der kører PHP 5.2.10 og MySQL 5.0.

Mit problem er (det vil du sikkert også opleve), at siden loader megetlangsomt. Det er en helt "ren" CMSMS installation, dvs. der er ikke installeret testdata, og jeg har endnu ikke selv konfigureret noget. Så det bør jo køre hurtigt.

Derfor kunne jeg tænke mig at vide, om der er nogen der ligger inde med et script som kan teste forbindelsen til MySQL serveren for helt generelle ting, som bla. svartider. Jeg har nemlig en mistanke om at det er her problemet kan ligge.

/G
Avatar billede repox Seniormester
25. november 2009 - 13:55 #1
Forbinder du til en ekstern mysql server eller til localhost?
Avatar billede gregblach Nybegynder
25. november 2009 - 14:06 #2
Det må så være en ekstern, for forbindelsesparameteret er ikke 'localhost'. Jeg har webhotellet hos en af de store, kendte webhotel udbydere herhjemme.
Avatar billede preppydude Nybegynder
25. november 2009 - 14:09 #3
Avatar billede repox Seniormester
25. november 2009 - 14:12 #4
Er det hemmeligt hvem den store, kendte webhotel udbyder er? Det kunne jo have en relevans for den viden folk sidder inde med her.
Udover det kan det have stor betydning at det ikke er lokalt du forbinder - selvom det foregår i et internt netværk.
Avatar billede gregblach Nybegynder
25. november 2009 - 14:18 #5
Undskyld - det var jo http://www.blixx.dk! Min fejl - beklager! :-/

Det er hos one.com jeg har webhotellet.
Avatar billede gregblach Nybegynder
25. november 2009 - 14:19 #6
Det går helt galt for mig nu:

http://www.blixx.dk

Sådan! :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2009 - 14:34 #7
Det tager godt nok lang tid, ja. Din MySql database er den hos one.com, der følger med din webhosting, ikke?
Avatar billede gregblach Nybegynder
25. november 2009 - 14:34 #8
Preppydude -> http://unbeknownst.net/?p=321 er sgu et ret fedt værktøj! Takker!
Avatar billede gregblach Nybegynder
25. november 2009 - 14:36 #9
Hej Erik,

Synes også det er underligt langsomt. Jo, MySQL og Apache webserver er begge hos One.com.

Skal jeg prøve at re-installere CMS'en? Synes det virker underligt at det skulle være fejlet, men hvem ved....

/G
Avatar billede repox Seniormester
25. november 2009 - 14:36 #10
En søgning på google fortæller at one.com's mysql servere er meget langsomme fordi de har en memory limit på 24 (hvilket er ret lavt på en shared host IMO). Der er mange andre (fra søgeresultaterne) der klager over hastigheden på mysql serverne hos one.com.
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. november 2009 - 08:28 #11
@greg:

så lidt :)
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. november 2009 - 08:30 #12
... lige testet din side. Min browser henter og "render" din side på ~100ms; altså 1/10 af et sekund. Langsom, siger du?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2009 - 09:14 #13
I går omkring kl. 14.30 tog det over 10 sekunder. De har nok haft klumper i strømmen...
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. november 2009 - 09:30 #14
Ja mon ikk..
Avatar billede gregblach Nybegynder
28. november 2009 - 09:18 #15
Dropper i et svar gutter? Så fordeler jeg pointene.

Jeg har forresten rykket webhotel over til i123.dk istedet. De understøtter bl.a. joomla, så det er en helt anden oplevelse! :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2009 - 09:49 #16
nej tak
Avatar billede preppydude Nybegynder
28. november 2009 - 10:47 #17
Her. :)