Avatar billede imperten Nybegynder
25. november 2009 - 11:39 Der er 4 kommentarer

Ny tabel for pivot udtræk

Hvordan opretter man en ny tabel i C5, som via sql kan trækkes ind i en pivot-tabel i Excel?

Vi havde for nogen tid siden besøg af en, der fik oprettet en sådan, men jeg så desværre ikke lige, hvilket program han brugte.

Jeg vil gerne have tilføjet en ekstra kolonne.
Avatar billede kgm Praktikant
25. november 2009 - 11:42 #1
Det lyder lidt volsomt at lave en tabel til det formål.. (med mindre der en rigtig GOD grund) lave heller en kørsel som exporter data fra C5 til , f.eks. kommafil, Den kan så indlæses i Excel og du kan danne din PIVOT-tabel..

/Kenneth
Avatar billede imperten Nybegynder
25. november 2009 - 14:17 #2
Måske, du har ret i det. Men det var engang det, han gjorde. Det skyldes formentlig, at vi har 3 regnskaber blandet sammen, og kun ønskede udtræk fra det ene.

Sådan en kommafil bliver den automatisk opdateret? Ellers dur det jo ikke!
Avatar billede kgm Praktikant
25. november 2009 - 16:34 #3
Ja.. Hvis du aktivere kørslen ofte nok.. ;o)
Så er filen jo opdateret...  man kan lave det på mange måder, Ja, det kommer meget an på hvad man vil.. og hvad det må koste...

Hvis man kører SQL på C5  bør man tage et nærmere kig på  Acinta's løsning , hvis det er sådan noget du er ude efter...

/Kenneth
Avatar billede mariaf Juniormester
25. november 2009 - 21:16 #4
Hvis du mangler et felt i en tabel, så opret den i C5. det samme gælder for så vidt et nyt kartotek.

Probelemet opstår, når du vil have data i feltet. Kommer de fra C5, og hvad handler det om?

Bruger du C5 version 2008, så kan du udskrive direkte til Excel. En anden mulighed er en odbc-driver, der kan trække data ud fra hvilken som helst tabel i C5 til dit regneark - det gælder uanset om du bruger SQL eller Native database.