Avatar billede nickihansen Nybegynder
25. november 2009 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bad_pool_header og genstart

Hej

Jeg oplever i øjeblikket at min Lenovo R61 med windows XP. går i blå skærm og kommer med fejlmeddelsen bad_pool_header, jeg har desværre ikke fået noteret de 0x - fejlkoder den kommer med, men samtidig er den også begyndt at genstarte af sig selv.

Nogle der har nogle ide´er til en evt. fejlmulighed.

jeg har opdateret alle drivere og alle windows opdateringer, har undersøgt for virus med PC tools spyware doktor osv.

Nicki
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 11:57 #1
muligvis ram fejl.

test den med en kreds i ad gangen

http://www.ultimatebootcd.com/

ved godt det er en bærbar

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-67856.html

m.v.h
Avatar billede nickihansen Nybegynder
25. november 2009 - 18:49 #2
Først tak for det hurtige svar

Jeg har lige kørt en RAM-test på min lenovo - det virker som om den klarer den fint uden at crashe -

Forstod dog ikke helt hvor du ville hen med det sidste link?

Så nu er gode råd dyre - eller?

kan det være en indekseringsfejl i windows, og hvordan finder man ud af det og repererer det?

Nicki
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 19:16 #3
det er der du henter dine opdateringer som jeg syntes er vigtig for alle - rent oplysnings mæssigt.

du kunne sætte xp i drevet og boote op på den og ved anden gang den spørger trykke r for en rep af systemet

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm

+
http://www.eksperten.dk/spm/793905

du kunne også prøve en gendannelse fra før du husker problemet og så bagefter opdatere systemet igen hos microsoft

m.v.h
Avatar billede nickihansen Nybegynder
25. november 2009 - 20:07 #4
Ja - men der løber jeg også mod en mur, den vil ikke acceptere min ægte version af den XP cd jeg har - den siger det er en forældret version.

gendannelse har eller ikke hjulpet, det var det første jeg prøvede.

jeg henter mine opdateringer hos microsoft update og via lenovo indbygget thinkvantage, som vel henter dem ved din referance
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 07:56 #5
det skulle vel ikke være sådan at den har svært ved at læse dine cd - dvd fra microsoft. det er min mistanke.

jeg tror du skal geninstallere xp.

jeg ved ikke lige hvilken version du har så du skal trykke på linken på siden

http://www.helgec.dk/xp-install.html
jeg fjerner ALTID partition c og opretter en ny på samme størrelse fordi det kan xp godt finde ud af - nu er den helt ren for skidt og møg eller hvad der nu kunne ligge. det eneste man lige skal huske er at hvis man bruger noget recovery til at finde slettede filer med finder den også virus hvis der lå sådan noget på den.

kan du ikke låne en tilsvarende xp og lægge den ind og bruge dit eget nummer. den er muligvis syg i en cab fil. jeg har selv været ude for det og løste det ved at kopiere den syge win xp ind i en mappe på c drevet og kopiere den raske cab fil hen over og brænde en ny cd for det kan du godt men det er en anden historie
Avatar billede nickihansen Nybegynder
05. december 2009 - 09:05 #6
Først undskyld det senere svar, jo jeg endte også med at geninstallerer med en CD der virkede - dog fik jeg klokket i det med hensyn til partition, så jeg nu har dobbelt liggende i "stifinderen" så det er om igen.

men du skal have tak for hjælpen, lægger du et svar så jeg kan honerer det, det vil sige man altid skal slette den eksisterende partition for at "rense" computeren helt?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 10:02 #7
ikke nødvendigvis men så er pc ren og bliver auto formateret

hvis der har været virus på maskine skal man bare huske det hvis man bruger et eller andet recovery program for så er den tilbage-

m.v.h