Avatar billede cybershah Nybegynder
24. november 2009 - 11:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

RSS Feed filtrering

Dette kan også være under kategorien XML

Jeg vil gerne filtrere en RSS Feed og har brug for hjælp til at lave et script hertil. Jeg har googlet en del på det og der findes forskellige tools, fx:
http://www.filtermyrss.com/

men jeg vil gerne lave min egen.
Udgangspunkt:
DR Nyheder
http://www.dr.dk/nyheder/service/feeds/allenyheder
Jeg vil kun hente de nyheder hvor ordet "USA" indgår.
Avatar billede repox Seniormester
24. november 2009 - 14:04 #1
Hvor langt er du selv kommet?
Avatar billede cybershah Nybegynder
24. november 2009 - 14:18 #2
ik ret langt da jeg først vil gerne vide hvilke måder man kan gøre det på og hvad er mest hensigtsmæssigt.

jeg har erfaring inden for JAVA og PHP men det er længe siden jeg har rodet med det. Det er ikke fordi jeg forventer folk skal servere en stump kode til mig - de må de selvfølgelig gerne hvis de vil :-) - men jeg har mod på at selv fordybe mig i det.

Jeg skal vel kode et script der genererer et RSS Feed udefra en anden RSS Feed og samtidig filtrere indholdet. Så groft sagt samme princip som at lave et RSS Feed dog med lidt "if" sætninger involveret :-)
Avatar billede repox Seniormester
24. november 2009 - 14:21 #3
Du kunne jo starte med at hente indholdet fra feedet? Så kan vi guide dig videre med at sortere fra. Eller skal du egentlig bare have det lavet?
Avatar billede cybershah Nybegynder
24. november 2009 - 14:31 #4
når du siger hente indholdet fra feedet, er det så som ren tekst eller som en ny feed?

forstod ikke helt hvad du mente med "skal du egentlig bare have det lavet?"
Avatar billede repox Seniormester
24. november 2009 - 14:44 #5
Når jeg siger 'hente indholdet fra feedet' mener jeg bare at hente det? Kan du - via PHP - hente indholdet fra feedet og gemme det i en tekstfil eller loope henover resultaterne eller noget?

Og mit 'skal du egentlig bare have det lavet?' er bare for at vide om du selv vil lave det ud fra vores tips og idéer eller om du gerne vil have løsningen serveret på et sølvfad.
Avatar billede cybershah Nybegynder
24. november 2009 - 14:55 #6
hehe...

jeg kan nok godt hente indholdet via PHP, men så skal det hele vel laves om til en RSS Feed igen, ikke?

tja, jeg synes faktisk man tit lærer mest ved at have koden leveret på sølvfad og på den måde analysere løsningen og få "aha" fornemmelsen! så hvis det ikke er til besvær er jeg mere til det! :-)
Avatar billede repox Seniormester
24. november 2009 - 17:18 #7
Det er bestemt ikke til besvær; men det bliver ikke mig der løser opgaven for dig.

Jeg vil hellere end gerne hjælpe - komme med tips og idéer og løse konkrete problemstillinger i forbindelse med din udvikling. Men skal jeg lave tingene for dig, skal der noget økonomi på bordet.

Enten, må du selv starte og vise noget initiativ eller også må du vente på at en anden bruger her, finder dette som en udfordring og vil løse opgaven for dig. Sidstnævnte er der heldigvis stor chance for da der er flere der ser opgaver som disse som udfordringer de selv kan tage ved lære af. Men du må væbne dig med en smule tålmodighed til en eller anden lige får lysten til at prøve det.
Avatar billede cybershah Nybegynder
25. november 2009 - 00:30 #8
kære repox, jeg skal ikke bruge det her til noget kommercielt formål. Hvis det var, så havde jeg nok en deadline og derfor ville jeg fra starten tage fat i de konsulenter der lever af at lave lignende arbejde.
Og noget helt andet er, et par timers intens googling (og måske mindre) bringer mig nok meget tæt på en endelig kode! Så...

Som jeg også startede med at sige, kan jeg godt selv, men kan bare ikke lige overskue hvor jeg skal starte og du skriver godt nok du vil komme med tips og ideer, men synes ikke rigtig der sker noget.. hehe..

så jeg må vel håbe der kommer en bruger på eksperten som er rede til at fokusere på spørgsmålet og komme med noget konkret tips eller løsning - istedet for al den udenomssnak :-)
Avatar billede repox Seniormester
25. november 2009 - 09:47 #9
Jeg vil anbefale dig at læse FAQ'en, særligt afsnittet om Hjælp til selvhjælp inden du begynder på dine sarkastiske morsomheder; http://www.eksperten.dk/faq#faq-8

Det er i øvrigt en dårlig idé at sidde og komme med stikpiller og ironiske kommentarer i et forum, hvor du beder andre mennesker om hjælp.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede cybershah Nybegynder
25. november 2009 - 10:20 #10
jeg føler bestemt ikke mit indlæg har sarkastiske karakter, tværtimod er jeg lige ud af posen både med min pointe og min humor...

jeg starter med at skrive jeg gerne vil have hjælp i form af tips og tricks:
"jeg har erfaring inden for JAVA og PHP men det er længe siden jeg har rodet med det. Det er ikke fordi jeg forventer folk skal servere en stump kode til mig - de må de selvfølgelig gerne hvis de vil :-) - men jeg har mod på at selv fordybe mig i det."

efter et tåget forsøg på konkretisering af sagen skriver du:

"Og mit 'skal du egentlig bare have det lavet?' er bare for at vide om du selv vil lave det ud fra vores tips og idéer eller om du gerne vil have løsningen serveret på et sølvfad."

og her svarer jeg tydeligt først med et konkret teknisk (tips og tricks) spørgsmål og kommer med en kort bemærkning at en "sølvfad" løsning også kan være lærerigt.

Så nævner du det med penge og så svarer jeg at det her intet kommercielt formål har og derfor ser jeg ingen grund til at betale dig eller andre for det.

At du så henviser mig til forummets FAQ osv er fuldkommen irrelevant da jeg på intet tidspunkt har vist mangel på forståelse af disse, men nu hvor du nævner det, så udefra vores samtale kan jeg ikke placere dig i nogen af de typer brugere eksperten har kategoriseret. Måske en 4. Dem der skriver en hel masse uden at rigtig svare noget konkret.

Jeg har fuld forståelse for at du eller andre med en vis kompetence gerne vil have en økonomisk belønning for at bruge deres viden og tid til en konkret løsning, men det har jeg på intet tidspunkt bedt om. Svarede blot på dit eget "søvfad" forslag.

Til din orientering, så fandt jeg en komplet løsning på dette spørgsmål, som jeg nu sidder og roder med.

Jeg lukker spørgsmålet og tak for denne gang.
Avatar billede repox Seniormester
25. november 2009 - 10:39 #11
Nu er din opfattelse af mig egentlig ikke synderligt vigtigt for mig, men hvis du har behov for at stemple mig i en kategori som den du beskriver, så god fornøjelse med det.

Jeg efterlyste flere gange et initiativ fra din side, som kriteriet for at komme med tips og løsningsforslag på konkrete problemstillinger; dit eget udgangspunkt var faktisk - som du selv understreger i #10 - at du har tidligere erfaring med PHP, hvilket giver mig en forventning om at du også har mulighed for at starte på opgaven selv og dermed hjælpe dig videre, når du får problemer.

Jeg sidder ikke her og anser eksperten.dk som en indtægtskilde - hvis jeg ikke mente jeg havde noget at tilbyde dig, uden økonomi var indblandet, havde jeg ikke indledt en dialog med dig. Men jeg sidder ikke på eksperten.dk for at lave komplette scripts til brugerne.

Nu fortæller du selv at du har fundet en 'komplet løsning' som du roder med; såfremt du har nogle problemer med løsningen, vil jeg hellere end gerne hjælpe når du støder på problemer med den.

Men jeg håber det lykkedes for dig med den løsning du har fundet - tilpasninger, fejl eller andet du skulle støde på du ikke kan rette vil jeg gladeligt bidrage med min kompetence til.
Avatar billede cybershah Nybegynder
25. november 2009 - 10:53 #12
Mange tak for det.
Jeg vil vende tilbage hvis jeg får brug for hjælp til evt. tilpasninger osv.

og jeg stempler dig ikke, det var måske en forhastet vurdering udefra denne tråde.

Ha' en rigtig god dag :-)