Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 19:48 Der er 38 kommentarer

Overvåget pc?

Jeg er i tvivl om, hvorvidt der er lagt et overvågningsprogram ind på min pc. Dvs. jeg tør lige pt ikke bruge min mail, netbank, facebook osv.

Er der nogen forslag til, hvordan jeg kan tjekke det og sikre den fremadrettet?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
23. november 2009 - 20:02 #1
tjek den med malwarebytes free version
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

husk at opdatere inde i programmet inden scaning
Avatar billede jonner40 Nybegynder
23. november 2009 - 20:04 #2
Og smid en gratis firewall på
så styrer du selv trafikken ind og ud af din komputer
feks. zonealarm freeware
http://www.zonealarm.com/security/en-us/anti-virus-spyware-free-download.htm
Avatar billede JonasStreetfarm Nybegynder
23. november 2009 - 20:35 #3
Hvis du ikke allerede har et antivirus-program, så vil jeg anbefale dig at downloade et og scanne din computer, hvis det finder nogle trojanske heste eller lignende skal du bare slette dem, men finder den ikke noget så ville jeg bruge min computer som normalt.

Har du oplevet at den har opført sig mærkeligt?

Du kunne også lave en restore/formattering af den hvis du vil være på den hel sikre side, men så mister du jo alle dine filer.
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 20:43 #4
Tak for jeres svar.
Jeg har netop downloadet malwareprogrammet og er lige nu igang med at scanne.
jeg har desværre ikke så meget forstand på sådan noget, derfor er det rart at høre nogle tips :)

Det, jeg lige pt. frygter, er at en jeg kender har haft fat i min pc, og lagt et eller andet skjult program ind på den, sådan at den kan overvåges udefra, og dermed at personen kan se mine adgangskoder osv, hvis jeg logger på mine private ting. -Hvis vedkommende derimod ser, at jeg skriver dette, er det fint nok :)

Jeg har alm. antivirus, firewall osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 20:58 #5
Hej Kamma81 det havde været godt at se hvilke programmer der starter sammen med Windows. Gå i kør og skriv msconfig tryk på start. Hvad starter op her? list det til os.
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 21:11 #6
220661: Tak for dit svar. Jeg har forsøgt at gøre det, du skriver, og får et billede op med forskellige mulgheder. Hvad skal jeg ind i for at finde listen?
Under generelt kan jeg vælge at starte en systemgendannelse eller at udpakke fil. Udover "generelt" er der 6 andre faneblade: System.ini, win.ini, boot.ini, tjenester, start og værktøjer.

Beklager at jeg ikke er bedre til at regne den ud ;) Men bliver da snart en haj til det her...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 21:18 #7
Du trykker på start, og så skriver du ned hvillke ting der starter op under starelement.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 21:19 #8
undskyld Startelement
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 21:55 #9
Så har malware kørt færdig og fandt ingen mistænkelige filer. Men det er vel ikke sikkerhed nok?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 22:00 #10
Malwarebytes Antimalware er et godt supplement til dit antivirusprogram,og det er ikke en dårlig ide at køre scanning med det en gang om ugen.
Bruger du et gratis program som antivirus? Hvilket?
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 22:06 #11
Ok, de kommer her:
RTHDCPL
ALCMTR
SynTPEnh
MSGSysCtrl
Reader_sl
igfxtray
hkcmd
igfxpers
bdagent
IEShow
jusched
cthfmon
msnmsgr
msmsgs
PCSuite
Skype
Realtek RTL8187SE Wireless LAN utility
Windows Search

det var vist det hele...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 22:07 #12
kigger lige på dem!!
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 22:07 #13
Jeg har BitDefender liggende, der er så vidt jeg ved både firewall og antivirus i
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 22:07 #14
Tak :)
23. november 2009 - 22:19 #15
Velkommen til E. ...

Generelt så skriv venligst også hvad du kører med:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du får også lige min 'standard' pakke ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på Programfilen - "Kør som Administrator..."
Altså jeg skal se/læse logteksten fra henholdsvis MalwareBytes + HiJackThis her i tråden. Er gennemført >1000vis af gange før...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 22:19 #16
Der var ingen "farlige" opstartsprogrammer som jeg lige kunne se.
Har du nogle indstillinger i Bitdefender hvor du kan se at det både er antivirus og firewall. For bitdefender findes nemlig også som antispyware. Og så mangler du antivirus delen.
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 22:23 #17
Tak for jeres svar.

Jeg kører med windows XP.

Den "standard-pakke" du nævner, vil jeg gå igang med i morgen :) Håber snart jeg kan/tør bruge min pc normalt igen... :)

Tak for hjælpen
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 22:25 #18
I morgen skal jeg uanset hvad have lagt alle mine billeder, dokumenter osv. på en ekstern harddisk og overvejer derefter at starte pcen op forfra.

Vil det i givet fald fjerne evt. farlige programmer?
23. november 2009 - 22:37 #19
Hvis du finder på det ... husk det der med [i]forfra]/i] er ikke bare lige gennemført på ~2 timer...
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Del Harddisk i to partioner:
C: til styresystemet + seriøse programmer
D: til kun dine egne DATA, dokumenter, foto, film, musik, ...

---
Men gennemfør lige #15 ...
Avatar billede kamma81 Nybegynder
23. november 2009 - 22:46 #20
Vil gennemførelsen af #15 sikre mig mod fremmede programmer?
Lige nu gør jeg, hvad der skal til, for at kunne bruge min pc normalt igen :)
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 08:06 #21
Logfilen fra HiJackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 08:04:15, on 24-11-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\BitDefender\BitDefender Update Service\livesrv.exe
C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\vsserv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\System Control Manager\MSIService.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\bdagent.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\seccenter.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Realtek\8187SE Wireless LAN Utility\RtWLan.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Skype\Toolbars\Shared\SkypeNames.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jucheck.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Documents and Settings\June\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: BitDefender Toolbar - {381FFDE8-2394-4f90-B10D-FC6124A40F8C} - C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MGSysCtrl] C:\Programmer\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDAgent] "C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\bdagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BitDefender Antiphishing Helper] "C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\IEShow.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: REALTEK RTL8187SE Wireless LAN Utility.lnk = C:\Programmer\Realtek\8187SE Wireless LAN Utility\RtWLan.exe
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.notebook.dk
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.lsb.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {19D6A3D5-EA50-4C3B-88F0-79627C325570} (IlosoftMultipleImageCtrl Class) - https://www.one.com/static/controls/IlosoftMultipleImageUpload.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: BitDefender Arrakis Server (Arrakis3) - BitDefender S.R.L. http://www.bitdefender.com - C:\Programmer\Fælles filer\BitDefender\BitDefender Arrakis Server\bin\Arrakis3.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - BitDefender SRL - C:\Programmer\Fælles filer\BitDefender\BitDefender Update Service\livesrv.exe
O23 - Service: Micro Star SCM - Unknown owner - C:\Programmer\System Control Manager\MSIService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - BitDefender S. R. L. - C:\Programmer\BitDefender\BitDefender 2009\vsserv.exe

--
End of file - 9077 bytes

_________________________________________________________
de to andre programmer var (så vidt jeg jeg se) ikke gratis, så har indtil videre ikke hentet dem. Vil dog gøre det, hvis det er nødvendigt at betale for det...
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 08:08 #22
Nu bliver jeg helt bekymret over, at man i denne logfil kan se netbank oplysninger.... :S
Avatar billede Vandreren Novice
24. november 2009 - 10:33 #23
Plejer en keylogger ikke at være umulig at se i msconfig, hijackthis, jobliste? Det lader i hvert fald til at være hvad producenterne bag denne kommercielle keylogger lover:

"Kelogger will not be displayed in the task manager, the process tab (under Windows NT/XP/2000), or anywhere else where it may be possible for the user on your pc to detect it!"
http://www.pc-spy-keylogger.com/article-hide-task-manager.htm

Man skal vist ikke regne med, at en keylogger afslører sig selv som en proces med navnet keylogger.exe.

kamma81, dine "netbank oplysninger" fra hijackthis-loggen viser blot, at du har et lille tilføjelsesprogram fra danskebanks netbank.
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 12:10 #24
Vandreren: vil det sige, at det ikke kan afsløres på nogen måde, om der ligger noget overvågning på min pc?

:(
Avatar billede Vandreren Novice
24. november 2009 - 12:54 #25
Jeg vil snarere sige, at du har bedre chancer med et grundigt antivirus- eller antimalwareprogram, der analyserer programfilernes kode (indhold), i stedet for at se på programfilernes navne og paceringer.

Hvis du er bekymret for keyloggers, skulle du måske prøve det gratis program KeyScrambler Personal. Det vil med stor sandsynlighed fortælle keyloggeren, at du taster en vilkårlig, anden tast, end den du faktisk taster. Det er øverste produkt på listen: http://www.qfxsoftware.com/Download.htm

Hvis du har indtastet nogen adgangskoder eller kodeord, efter din mistænkelige bekendte har haft fat i din PC, så bør du nok ændre dem efter du har installeret KeyScrambler.

Må jeg spørge hvorfor du egentlig mistænker din bekendte for at aflure din aktivitet på PC'en? Er der noget ved din PC, som har givet dig den mistanke?
24. november 2009 - 13:02 #26
CCleaner + MalwareBytes proceduren ???

Jo - de ER gratis; læs præcist hvad der står. Altså du skal ikke vælge noget som helst andet på den/de sider der dukker op der; uanset hvor store bogstaver det er *S* ...

Som sagt gennemført >1000vis af gange før...
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 14:20 #27
Der er ikke noget ved min pc, der giver mig mistanke, der er noget ved min ex, der giver mig mistanke.... Han har på forskellige måder forsøgt at få adgang til mine private ting, og jeg ved ikke, præcis, hvad han kan finde på at gøre, for at få adgang.

Jeg henter lige Keyscramblerprogrammet og de andre ting :)
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 14:29 #28
Lige et spørgsmål: vil keyscramblerprogrammet gøre, at man ikke fx kan sidde med en pc et andet sted og se, hvad jeg ser på min skærm? (kan man nogensinde det?)
24. november 2009 - 14:45 #29
(Gennemfør nu procedurne først...)
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 17:35 #30
Når jeg skal køre cccleaner advarer den mig om, at den vil slette filer under oprydningen. Kan jeg undgå det, eller kan jeg være sikker på, at den ikke sletter noget jeg skal bruge?
24. november 2009 - 17:52 #31
Den vil slette diverse TEMP filer, som ikke bruges mere. Så det efterfølgende scanning har det mindre at se til. Samt rimeligt sundt for PC'en i øvrigt...

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede kamma81 Nybegynder
24. november 2009 - 19:23 #32
Her er resultatet fra Malwarebytes Anti-Malware, og hele standardpakken er nu gennemført, ingen mistænkelige filer fundet, sagde den... Hvad vil I anbefale herfra?

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 3223
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-11-24 (19-21-20).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 183851
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 4 minute(s), 45 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
24. november 2009 - 22:25 #33
(Så vil jeg anse dig for værende 'ren' ...)
Avatar billede kamma81 Nybegynder
25. november 2009 - 09:06 #34
Min pc er ikke ren - han fik afsløret sig selv igår, at han rent faktisk har læst denne dialog. Og det var jo meget rart at få bekræftet sin mistanke.

Så det kan godt være min pc er blevet renset godt og grundigt, men den bliver stadig overvåget. Hvordan ved jeg ikke, men det er i grunden også ligegyldigt. Flere tips modtages gerne, hvis ikke der er noget at gøre, må jeg jo købe mig en ny.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 16:31 #35
Tag dine filer ud af computeren, som du vil passe på.
Slet din hard disk fuldstændigt
Geninstaller maskinen fra bunden af.
Få sikret dit netværk bedst muligt.
Lav dine koder om til hele din brugerflade.
Få adgangskoder på din pc, så den ikke er "åben".
Sidst og ikke mindst. Brug ikke computeren i "din vens" nærvær, og fortæl ham at data tyveri er strafbart.
Avatar billede f-arn Guru
25. november 2009 - 17:26 #36
Hent og installer denne scanner:
http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html

Start superantispyware, klik på Check for updates, når det er opdateret skal du lade det skanne din computer
(Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Perform complete scan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.

Start så superantispyware, klik på preferences, statistics/logs, view log. Indholdet af denne log må du gerne kopiere herind sammen med en log fra DDS som du finder her: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

eller her: http://www.forospyware.com/sUBs/dds

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt  herind.

OBS - DDS skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet
25. november 2009 - 20:47 #37
...har læst denne dialog... - alle i verden kan læse dette ! Og hvis personen kender dit Eksperten Profilnavn (sansynligvis) så er det jo let nok...
Avatar billede Vandreren Novice
29. november 2009 - 15:56 #38
Helt enig med karise_larry.

En simpel googlesøgning på kamma81 giver resultatet www.eksperten.dk/profil/kamma81, og efter er par klik er man havnet på dette spørgsmål.

Alle kan se hvad du skriver her på eksperten, og det betyder ikke at alle overvåger dig. :)