Avatar billede kehler Nybegynder
23. november 2009 - 19:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Netværk - ingen http!

Hej derude.

Jeg sidder med et meget mærkeligt problem.
Jeg har en MacBook Pro som jeg i lang tid har nydt at køre Windows 7 Ultimate 64bit, helt uden problemer.

Da jeg vågner op i morges og vil bruge computeren er der dog noget galt.
Den connecter helt fint til internettet via mit trådløse netværk men jeg kan ikke loade en hjemmeside.

Internettet virker fint mht. feks at spille CSS på Steam og jeg kan også skrive ping ex. ekstrabladet.dk og få svar tilbage.

Jeg har prøvet at gendanne computeren til før i går men dette afhjalp ikke problemet.

- Nogle forslag?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 11:03 #1
Har du forsøgt med mere end én browser?

Hvad sker der hvis du flusher din dns cache? Gå til kommando-prompten og skriv ipconfig /flushdns

Har du prøvet at slette alle midlertidige internet-filer?

Jeg går ud fra at du har forsøgt med mere end én hjemmeside og altså modtaget fejlen på flere sider?

Tjek din browsers sikkerhedsindstillinger for at se om noget blokeres - evt. siderne du besøger.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
24. november 2009 - 15:20 #2
Hej kehler

Du har sandsynligvis et DNS problem.

Her er nogle kommandoer du kan prøve i CMD.

ipconfig /flushdns

Denne kommando tømmer din DNS cash i din computer.

ipconfig /release

Denne frigør dine TCP/IP indstillinger

ipconfig /renew

Denne kommando fornyr dine TCP/IP indstillinger.

Sørg for at du har sat din DHCP til at give fungerende DNS adresser til dine klienter på netværket. Dette kan du efterse ved at pinge dine tildelte DNS server, svarer de er de oppe og det skulle virke.

Alt dette skal du selvfølgelig gøre i windows.

Google speed KvaserDK
Avatar billede kehler Nybegynder
24. november 2009 - 17:09 #3
Til jer begge.
Mange tak for jeres svar.

Jeg har slettet alle midlertidige internetfiler.
Prøvet både med Mozilla, Google Chrome, Internet Explorer.
Jeg har prøvet på 2 forskellige netværk, mit eget og en vens.
Jeg har prøvet ipconfig /renew og release.
Jeg har prøvet ipconfig /flushdns

- Stadig samme resultat :(
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:40 #4
Hvad sker der helt konkret når du forsøger at gå ind på en hjemmeside?

Får du en blank side eller får du en fejl om at siden ikke kan loades/vises?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:44 #5
Kører du noget sikkerheds-software, der kan tænkes pludselig at blokere for http-trafik eller for de givne browsere?

Ved godt det lyder lidt vildt at det skulle blokere for samtlige browsere, men måske på trafik på port 80...
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:46 #6
Kan du fx. tilgå disse sider, der alle kører med ssl og bruger en anden port end port 80?

https://www.telmore.dk/
https://login.live.com/
https://www.retsinformation.dk/
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:47 #7
Kan du fx. tilgå disse sider, der alle kører med ssl og bruger en anden port end port 80?

https://www.telmore.dk/
https://login.live.com/
https://www.retsinformation.dk/
Avatar billede kehler Nybegynder
24. november 2009 - 17:48 #8
Jeg har afinstalleret alt antivirus samt security software.

Når jeg prøver at logge på msn siger den via fejlfinding: Der kunne ikke oprettes forbindelse til tjenesten. Det kan skyldes ukorrekte prxy eller firewall indstillinger.

Desuden siger den når jeg prøver at loade en side i Internet Explorer: Internet Explorer kan ikke vise websiden.
Dette kan skyldes flere ting, inklusive: bla bla bla bla.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
24. november 2009 - 17:51 #9
Sørg for at IE forbindelser er sat til LAN og fjern flueben i automatisk registrering.

Du finder dette under indstillinger for IExplorer.

Google speed KvaserDK
Avatar billede kehler Nybegynder
24. november 2009 - 17:51 #10
og nej. ingen af de overnævnte sider virker.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:52 #11
Ok. Så kom vi så langt.

Sidder du bag en proxy?
Hvad viser dine proxy-indstillinger i IE?
Avatar billede kehler Nybegynder
24. november 2009 - 17:53 #12
KvaserDK

DET VIRKEDE KRAFTEDME; der havde åbenbart sneget sig en proxy indstilling ind under LAN indstillinger!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:54 #13
Måske du skulle nulstille din windows firewall (hvis du altså benytter denne firewall) til standard-indstillingerne.

Jeg ville nok også forsøge at nulstille IE - måske endda fjerne den helt via kontrolpanel/ programs/ turn windows features on/off
Avatar billede kehler Nybegynder
24. november 2009 - 17:55 #14
Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan man giver point her på det nye design, tak til jer begge!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:57 #15
Hvad skete der lige der?
Så kom der lige en håndfuld indlæg imellem???

Ok. Fedt du fik det til at virke :)
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
24. november 2009 - 18:03 #16
Det var rart at du fik det til at virke :)

Google speed KvaserDK
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 12:06 #17
Hej.

Du skal bare acceptere vores svar for at tildele point.
Men vent til alle har lagt svar.