Avatar billede miria Nybegynder
23. november 2009 - 16:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er det nu lige

Jeg har af nød måttet gå tilbage til gammel computer som egentlig fungerer udmærket.

Jeg har i stedet for den CD-Rom der var i PC-eren sat en LITE-ON DVDRW SOHW-16935 i og jeg kan se den under "Denne Computer" men jeg kan ikke få den til at fungere, hverken den ene eller den anden vej, Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 16:10 #1
Har du chekket, at den står rigtigt bagpå. Slave eller master?
Der er en jumper til at indstille det med.
Avatar billede miria Nybegynder
23. november 2009 - 16:18 #2
Hvis den skal ændres, hvad skal den så stå på, det er ikk en tanke jeg har haft, da jeg troede kun det var i forbindelse med harddiske man skallu ændre jumper.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 16:23 #3
master
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 16:24 #4
Hvis du har den i samme kabel som din harddisk med styresystemet på, skal den være slave, da disken er master. Har du den på et kabel på slot 2 alene skal den være master.
Obs kører din harddisk på sata? (Ikke de flade kabler)?
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 17:53 #5
Jeg kører foreløbig kun på IDE-kabel.
Min harddisk er tilsluttet det sorte stik (det bagerste) og min CD/DVD er tilsluttet det grå stik, altså før min HD på stikket. Men jeg kan stadig ikke bruge min CD/DVD, hvis jeg sætter en disk i og ber om at åbne, ja så sker der ingen ting. Jeg kan når BIOS starter op at min Lite-On er der, jeg kan også under denne computer se at den er der og under enhedshåndtering kan jeg konstatere at driveren virker perfekt.
Hvorfor kan jeg så ikke bruge den til noget, der sker simpelthen ingenting når jeg sætter en DVD eller CD-Rom i.
Hjælp !!
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 17:55 #6
Lige til orientering, så er jumperne begge sat til cable, men jeg har prøvet vel nok alle øvrige muligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 18:27 #7
Hvis den sidder på samme kabel som det gamle cd rom drev, skal den indstilles på samme måde som det havde. Som jeg kan forstå har du begge dele på samme kabel, og så skal disken være master og drevet slave?
Er der andre der har en anden mening om det? Feedback tak
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 18:42 #8
Jamen er det ikke det jeg skriver, at det er
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 18:47 #9
Hmm
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2009 - 19:18 #10
miria
Du er åbenbart igang med at gentage dit tarvelige nummer.
http://www.eksperten.dk/spm/893525#reply_7494501
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 19:52 #11
Ja det ligner en fuldstændig kopi af det. Så jeg sender et svar nu på det jeg har hjulpet med. Gavner nok ikke noget i dette tilfælde. Jeg mener jeg har bidraget med noget relevant, så det er hermed gjort:
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2009 - 20:02 #12
220661 - smart træk:)
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 21:05 #13
Jeg forstår ikke helt jeres kommentarer, men jeg er ikke kommet viedere endnu
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 21:09 #14
Kære venner som i kan se, så har jeg masser af point at give af, så send mig et svar og i skal få point, men når jeg prøver at lukke så er det fordi jeg gerne vil starte en ny tråd.
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 21:15 #15
Nu har jeg så sendt point til 220661 for at lukke denne tråd, selvom jeg ikke har modtaget noget brugbart, men det glæder vel konen, at du har fået point.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 21:24 #16
Hvorfor vil du starte en ny tråd, når dine problemer i igangværende tråd ikke er færdigbehandlede? Eller du har måske fået løsningen i #7!!
Vi får ikke noget feed back på om de ting vi siger til dig udmønter sig i en løsning for dig. Så derfor får du disse bemærkninger.
Avatar billede miria Nybegynder
26. november 2009 - 10:59 #17
Jamen 220166 jeg er jo ikke kommet videre med mit problem.

Jeg kan oplyse, at mon HD og DVD er monteret på samme kabel hhv. son 0 og 1, altså HD bagerst på det sorte stik.

Jeg kan se under opstart, at HD og DVD er hhv pri. master og slave under opstart, og jeg kan under enhåndshåndtering se at DVD er tilsluttet med driver som er ok.
Jeg kan i Bios og under enhåndshåndtering se fabr. og type på min DVD, men skidtet virker bare ikke.