Avatar billede tvacn Nybegynder
23. november 2009 - 11:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt wireless netværk med Windows Vista / Lenovo ThinkPad SL500

Jeg købte i foråret en sprit ny Lenovo ThinkPad 500SL, som jeg generelt er meget glad for. Den giver mig dog ét problem, som irriterer mig frygteligt. Problemet er, at det trådløse netkort disconnecter med ca. 2 minuters mellemrum. Det connecter godt nok umiddelbart efter igen, men hvis jeg er logget ind på en side, bliver jeg selvfølgelig logget af hver gang.

Jeg har talt med Lenovo support, som har disablet Power Savings generelt og på det rådløse netkort, men lige lidt hjælper det.

Netkortet er Intel WiFi link 5100 med PAN#2, Routeren er en Linksys WRT300N med ver. 2.00.20 firmware. Vista er Vista Basic.

Jeg har 3 andre bærbare PC'er i huset, som ikke har disse problemer. De kører dog Windows XP eller Windows 7.

Hvem kan hjælpe?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. november 2009 - 11:33 #1
Du kan prøve at gå ind i routeren og skifte kanal (channel). Det virkede for mig, på en vista maskine.
Avatar billede tvacn Nybegynder
24. november 2009 - 08:08 #2
Tak for forslaget. Det prøver jeg med det samme.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
24. november 2009 - 11:20 #3
Prøv og læs mit svar til en anden her http://www.eksperten.dk/spm/890071#reply_7483537
Avatar billede tvacn Nybegynder
24. november 2009 - 21:51 #4
Til Michael Stim

Tak for forslaget. Det ændrede imidlertid ikke noget. PC'en kobler sig stadig af og på det trådløse netværk.
Avatar billede tvacn Nybegynder
24. november 2009 - 21:53 #5
Til 50573433

Også tak for dit forslag. Detændrede imidlertid heller ikke noget, så jeg har stadig problemet.

Hvis noget har andre forslag, hører jeg gerne herom. På forhånd tak.
Avatar billede tvacn Nybegynder
21. august 2010 - 18:51 #6
Lukket
Avatar billede webmus Nybegynder
24. februar 2011 - 19:02 #7
Hej! Fandt du nogensinde ud af noget?

Spørger da jeg netop har anskaffet mig en Acer, med samme netværksenhed - også her oplever jeg meget ustabilt netværk, der hele tiden kommer og går!

Mvh Rasmus
Avatar billede tvacn Nybegynder
06. marts 2011 - 11:34 #8
Nej. Jeg havde problemet hele 2010, også selv om jeg opgraderede til Windows7. I den periode havde jeg en SAGEM router fra TDC.
Enden på det hele blev, at jeg skiftede bredbånds leverandør til Fullrate, - som i parantes bemærket også er TDC. De har leveret en Netgear trådløs router. Siden da har jeg ikke haft problemet. Og samtidig sparer jeg en del penge ;-))
Avatar billede webmus Nybegynder
14. marts 2011 - 08:43 #9
Af hensyn til andre der måske skulle have samme problem, vil jeg lige give en opfølger på min egen situation - eftersom det nemlig virker nu :)

For mig afhjalp det først og fremmest at skifte fra WEP til WPA. Havde ellers kørt med WEP altid førhen, men på min bærbar af nyere dato, kunne det altså ikke køre stabilt - den blev ved med at 'falde ud'.

Andre ting der kan prøves hvis dette ikke virker, kan være at tjekke den kører på den rigtige kanal (herunder også tjekke at den ikke er overbenyttet af naboerne), og til sidst kan det måske hjælpe at vælge manuelt hvilken hastighed dit netværk benytter (abg/n).