Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drivere til lydkort.

Har formatteret min computer ifb. en reinstallation i dag.
Men nu kan jeg ikke få nogen lyd på min computer.

Jeg har fundet ud af, at jeg har et Realtek AC97 lydkort (eller hvad det nu er).

Jeg mangler driverne til det og har fundet frem til dem på nettet og har downloadet dem.

MEN, når jeg forsøger at installere siger den, at filerne ikke er godkendt af Windows og crasher min computer liiiige før det hele er afsluttet.

Nu har jeg rodet med det her siden kl. 10 i morges, og vil gerne have det løst.
Avatar billede b-and Novice
22. november 2009 - 22:39 #1
Maskine > Fabrikat, model og nummer??

Styresystem??
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 22:46 #2
Jeg ved bare det hedder Realtek AC'97...
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 22:46 #3
Hov, og jeg kører stadig XP.
22. november 2009 - 22:46 #4
Psssssst: Ved en 100% formatering/geninstalation forsvinder tilsyneladende også erindringen om din tidligerer spørgsmål og om at pænt følge op på dem/lukke, derfor -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/gucciebird
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

---

Husk også 100% WindowsUpdate incl. ServicePack(s) mm.
+ Seriøst Sikkerhedsprogram(mer) + opdatering af samme...
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 00:06 #5
Jeg har netop haft problemer med mit Realtek lydkort - og brugt en del tid på at pløje fora igennem, reboote og teste alternative drivere. Problemet er særdeles velkendt.

Det er ikke helt sikkert, dit problem er identisk med med mit, men nedenstående site havde løsningen. Kort fortalt er det en standard-driver i Windows XP, systemet insisterer på at bruge... men den virker ad r*ven til. Løsningen er at snyde XP til at tro, Servicepack 2 er installeret, indlæse den nye driver og slutteligt ændre systemet tilbage til SP3.

http://www.articlesbase.com/hardware-articles/how-to-resolve-sp3-and-realtek-high-definition-audio-driver-conflict-problem-1384298.html