Avatar billede oliver_mr1 Nybegynder
22. november 2009 - 20:49 Der er 8 kommentarer

valg af Intel-processor til gamer-pc

Hvilken Intel-processor (til gamer-pc) vil i anbefale i prisklassen 1000-1500 kr.?

Synes at der er mange forskellige at vælge imellem, hvilket gør min søgen ret indviklet.

Mvh. Oliver
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2009 - 21:40 #1
Core2Duo min. E8400 socket LGA 775.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. november 2009 - 21:45 #2
Tjek spillenes hjemmesider ,de har tit et forum eller nogle anbefalinger til hardwaren
Avatar billede oliver_mr1 Nybegynder
22. november 2009 - 22:22 #3
Tak for svarene! Nu bliver jeg bare lidt nysgerrig. Har diskuteret lidt med en kammerat, som mener at Core2Quad ville være bedre end Core2Duo? Håber at nogen evt. kan forklare forskellen og af- eller bekræfte denne påstand og samtidig svare på om Core i7 er endnu bedre?

Mvh Oliver
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. november 2009 - 22:31 #4
ikke alle spil der understøtter quadcore men ja burde være hurtigere
og selvfølgelig i7 er "kongen" findes også i5 som bare har dual channel i stedet for 7érens triple channel (ram styring)

eks. på i5
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=488612

men tjek spillenes hjemmesider de fortæller tit hvilken hardware der er bedst til netop deres spil
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2009 - 23:00 #5
#1 var forkeret formuleret ...

Der skulle stå min. Core2Duo

Altså er en quadcore ok :)
Avatar billede kiw Nybegynder
23. november 2009 - 13:13 #6
Det vil helt klart være bedst hvis du kan strække dit budget og købe en Intel Core i7 920, der koster lidt over 1.800 DKK. Du skal dog forvente at bundkort og RAM til denne model også vil være en anelse dyrere. Både processor og bundkort skal have socket 1366.

Hvis budgettet skal overholdes, så bør du gå efter i7's "lillebror" i5. Det er en teknologi nyere end Core 2 Quad og kan erhverves for omtrent samme pris. En Intel Core i5 750 koster omkring 1.300, hvor du skal have et tilhørende bundkort med socket 1156.
Avatar billede kiw Nybegynder
23. november 2009 - 14:15 #7
Det vil helt klart være bedst hvis du kan strække dit budget og købe en Intel Core i7 920, der koster lidt over 1.800 DKK. Du skal dog forvente at bundkort og RAM til denne model også vil være en anelse dyrere. Både processor og bundkort skal have socket 1366.

Hvis budgettet skal overholdes, så bør du gå efter i7's "lillebror" i5. Det er en teknologi nyere end Core 2 Quad og kan erhverves for omtrent samme pris. En Intel Core i5 750 koster omkring 1.300, hvor du skal have et tilhørende bundkort med socket 1156.
Avatar billede tjacob Juniormester
23. november 2009 - 16:02 #8