Avatar billede dinubamsen Nybegynder
22. november 2009 - 20:47 Der er 5 kommentarer

TV Tuner spørgsmål - Gammel Nintendo

Jeg har en Nintendo 64 koblet til mit TV og vil gerne kunne optage mens jeg spiller på TV'et? Det skal optages ind på computeren så jeg kan redigere i videon. Hvordan gør jeg det bedst og billigst? Jeg skal vel have en TV-tuner og noget som kan kopiere det gule video stik fra Nintendoen, så det både går ind i TV'et og i pc'en?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 08:59 #1
Ja du skal have installeret et tuner kort (MPEG 4)  på maskinen med egnet software til at redigere det du optager. For at se det kan du jo enten montere et kabel mellem computer og tv og bruge funktionen med at skifte skærme. Eller også kan du brænde det til en DVD/RW skive og se det på dvd.
Avatar billede fuglen1 Novice
24. november 2009 - 08:42 #2
Til det projekt skal der bruges et tvkort med analog tuner
Da det er analog er det vist ikke nødvdendigt at bruge mpeg4 codec

men så skal signalet også fordeles da det både skal gå til TV og tvkortet i pcen på samme tid.
Men nok den dyreste løsning

Eller kører signalet (nintendo>tvkort) ( tvout>tv)
Men hvis ikke udstyret står lige ved siden af hinanden skal der trækkes nogle kabler

Computerskærmen er måske lille at spille på.

En video eller dvdoptager  kan vel også gøre det
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 08:55 #3
fuglen1 er det din ide, at tv kort i computer skal bruge tv's tuner til at optage med, samtidig med man spiller Nitendo?
Tror ikke den løsning virker.
Avatar billede fuglen1 Novice
24. november 2009 - 10:38 #4
#3 Nej
Enten bliver signalet fra spillemaskinen delt i 2 et til tvkort og et til tv.
eller der køres igennem pcen via tvout

Jeg ved dog ikke hvad man får ud af at se hvad man spiller igen
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 11:10 #5
Jeg tror du har misforstået spørgsmålet.Som jeg forstår det vil han kunne optage tv programmer samtidigt med han spiller Nitendo.Er det ikke korrekt dinubamsen?