22. november 2009 - 16:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP ....

Hej,

(Dette spørgsmål er sikkert så banalt som det kan være, men jeg er 100 pct. nybegynder i XML og har derfor brug for nogen hjælp og vejledning her i starten. )

Mit problem/opgave er:

Jeg har en vare base på (foreløbig) 6 produkter. Denne vil stige til ca. 50 når jeg har fået tastet dem ind. Til hvert produkt er der en række data, som er specifikt knyttet til dette produkt (eks. producent, billede, varenummer, salgspris, indkøbspris, antal på lager, minimum antal på lager, indkøbs- og salgs-valuta osv.... alt i alt ca. 20 informationer fordelt på 3 kolonner og hhv. 3, 9, 8 info's i hver søjle  )

Data skal præsenteres i en IE / TWebbrowser i HTML/XML teknologi.

Jeg kunne vælge at lave det i en Tabel (matricen vil være (3*9)  (med relevante Rowspans og Colspans) og gentage denne matrice 6 gange.

Så længe matricen er lille er det (/relativt (!)) nemt, men når tabellen øger til fornævnte 50 ....

Jeg har fået at vide at med XML skulle det være en overskuelig opgave ..

Jeg har været inde og kigge lidt på W3Schools eksempler. De virker fint på hjemmesiden, men i samme sekund de er på min maskine får jeg " 3 snehvide isbjørne storkæmpende i en snehvid
snestorm" = kridhvid skærm og ikke antydning af nogen tekst.

AT det er mig som gør et eller andet galt er åbenbart, men hvad det er, aner jeg ikke...

Så:

Er der nogen som kan hjælpe mig med et fungerede eksempel ?

som kan downloades ?

Som ikke er copyrighted ?

Og som er så simpelt at selv jeg kan fatte hvad det det går ud på ?

(dette er nok det sværeste ( ha ha --  LOL) )..

KRISTIAN
Avatar billede mikaelbaek Nybegynder
04. februar 2010 - 09:57 #1
Fandt du ud af det?
Eller har du stadig behov for assistance?

/MIkael
23. december 2011 - 17:23 #2
Lukker