Avatar billede PKCH Nybegynder
21. november 2009 - 21:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Et mindre problem?

Jeg har en HP'er med vista. men lige pludselige er slukknappen væk i menuen start har kun låse symbolet og pilen med log af og lås. men vil gerne havde min slukknap tilbage hvordan gør jeg det? er lidt usikker på om jeg har valgt den rigtige kategori
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 21:39 #1
Hej pkch, nu kører jeg selv xp, men din knap har nogle indstillinger her:
http://peter.mpbrun.dk/20061206/windows-vista-tweak-sluk-knappen/
Avatar billede rfjordbak Nybegynder
21. november 2009 - 22:43 #2
Hej "220661"

Hvor dejligt at du fandt det link frem. Så kan man spare lidt tid på at køre frem og tilbage i menuerne for at slukke. Tak.

God weekend til jer begge.
Avatar billede PKCH Nybegynder
22. november 2009 - 01:17 #3
Jamen har været der men det er ikke det som er mit problem desværre, alså min slukknap er slet ikke at se ville gerne havde den tilbage igen det er der mit problem ligger. ved ikke lige hva der er sket men ligepludselige var den væk.
Kan det havde noget at gøre med at administere bruger? Søger hjælp herinde da dette ikke er min stærke side. Håber at i forstår eller muligvis kan henvise mig hvor der er muligheder for at kunne hjælpe mig

For førhen kunne jeg slukke direkte men nu skal jeg logge af før jeg kan lukke.
Vil gerne havde det som før.
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
22. november 2009 - 10:44 #4
Hvis du har en DVD med Win Vista, kan du mugligvis reparere din Windows med den. du burde godt kunne det inde fra windows, bare smid DVD'en i, og følg vejledningen, og husk at vælg: Reparér.
Avatar billede PKCH Nybegynder
22. november 2009 - 15:28 #5
Okay men har købt computeren med forinstalleret vista 32bit og der følger ingen dvd med, men har taget en sikkerheds kopi fra start kan man bruge den til mit problem eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 17:15 #6
Har du flere brugere på maskinen da??
Ellers kan du også gøre sådan her:
http://vistaguide.dk/?Tips/LavLuk-Genstart-LaasComputerenIkonerIWindowsVista/399
Avatar billede rfjordbak Nybegynder
22. november 2009 - 18:14 #7
Hej igen alle sammen

Jeg ville prøve at slå den klassiske version af menuen start til og prøve at se om det bare er knappen der er blevet væk i vista-menuen. Højreklik på proceslinjen -> Egenskaber -> Fanebladet "Menuen start" -> Klassisk version af menuen start...

Held og lykke...
Avatar billede PKCH Nybegynder
22. november 2009 - 23:38 #8
Har ikke flere brugere på maskinen er selv sat som administator. ved ikke om den kan havde en indflydelse? men med det link kommer den så på plads hvor den skulle være?
#rfjordbak:
Jamen knappen er væk det hjælper ikke med klassisk visning for kun log af!
Det skal lige siges at min problem kom efter jeg fjernede et forindstalleret program som hedder "Magic Desktop" som jeg ikke lige havde brug for, er det der mit problem ligger? mener selv at jeg har fjernet det korekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 06:21 #9
Forstår jeg det ret, at du har knappen tilbage ved at lave genvejen på skrivebordet???
Så må kommandoen på en eller anden måde være blevet "slettet", og dumpet tilbage når du har lavet genvejen. Mystisk!!
Avatar billede PKCH Nybegynder
23. november 2009 - 07:03 #10
Jeg kan nu slukke og genstarte fra skrivebordet direkte,
Ja kommandoen må være slettet, kan leve med det i øjeblikket det er bedre end før acceptere dette svar. Har kun et lille spørgsmål hviken kategori skal jeg under for at finde nogle som kan hjælpe med rette komandoen i Vista så jeg kan få knappen tilbage hvor den rigtigt skal være?