Avatar billede random Nybegynder
21. november 2009 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Telefon overinternettet med BeoCom5

Hej eksperten

Jeg har bøvlet med at få min BeoCom 6000 telefon, sat op så den kan bruges over internettet. Har brugt Telefin som udbyder og router fra D-link med VoIP men det virker ikke og både telefin, B&O og D-link siger at der ikke er noget galt med deres (tror jeg har siddet i support i 15 timer over 10-12 gange)! P.S Jeg får internettet via ADSL fra Telmore (15/1)

Nu har jeg købt en ny trådløs router fra Apple som hedder Time Capsule og jeg overvejer at købe den nye BeoCom5 telefon, men hvad gør jeg for at komme til at tale over internettet - please help?

Har fx læst denne en del gange, men kan ikke se at jeg gør noget forkert? (Ud over at der står at Telefin ikke altid har virket lige godt!)
http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Elektronik/20051209164032.htm

Nogen der har erfaring med dette eller ved hvordan de kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 20:51 #1
Først og fremmest bør du prøve med en helt "almindelig" telefon som ikke er trådløs og se om det virker.

Designer telefoner og specielt trådløse har problemer med VoIP af forskellige årsager. Nogle kræver mere strøm end routeren kan leverer. Andre har ekko eller også kan de ikke sende DTMF og andre kan ikke modtage DTMF eller vis nummer.

I min tid i kundeservice havde jeg rigtig mange problemer med specielt B&O og kunden kunne logisk nok ikke forså at en telefon til flere tusinde kroner ikke ville virke med VoIP. Men der er stor forskel på en gammeldags "Analog" telefonforbindelse og VoIP over en router eller adapter.

Nogle gange var løsningen at nulstille telefonen hvis den er trådløs, således at den blev synkroniseret med base-stationen. Det kan gøres ved at pille batteriet ud af håndsættet og så sætte det ind igen.
Avatar billede random Nybegynder
22. november 2009 - 10:36 #2
Ja okay, det er svært at forstå at det her snart i år 2010 ikke er blevet bedre/lettere at sætte en telefon til via internettet.

Jeg vil prøve med en alm. gammeldags telefon (mener jeg faktisk jeg har, uden held - men prøver ingen) så og måske der er nogen der kan anbefale en udbyder hvor de ikke har problemer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. november 2009 - 11:13 #3
Nu sker det vel ikke fordi du forsøger at forbinde til Telefins servere?

For du husker nok at de for et halvt år siden blev overtaget af Onfone, og i den forbindelse skiftede servere...

Jeg har iøvrigt kørt med Telefin i næsten 5 år, og havde kun problemer det første årstid, hvor jeg kørte på deres eget udstyr.

Efter jeg fik åbnet for de rette porte i min router, og følgende fik konfigureret min egen adapter, har jeg ikke haft de store problemer...
Avatar billede random Nybegynder
22. november 2009 - 21:16 #4
-> Ole, jeg kan faktisk ikke huske om det er fordi jeg har kørt på deres servere, men det vil jeg ikke mene, da det er deres egen support der har sagt hvad jeg skulle skrive.

Jeg kom så langt at jeg kunne få klartonen frem, taste nummeret ind og høre at den ringede op, men derefter blev der helt stille = ikke ringetone eller optaget, men bare helt død?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. november 2009 - 08:37 #5
:-) Så har du i hvert fald fat på de rette servere... - og så har jeg ikke et clou :-/
Avatar billede random Nybegynder
18. august 2010 - 21:34 #6
lukket