Avatar billede skagensrose Nybegynder
21. november 2009 - 18:05 Der er 8 kommentarer

Photoshop Elements 6

Hej
Jeg skal til at bruge Photoshop Elements 6 på DJH og søger efter et sted for gratis download. Kan det lade sig gøre?
Hvis ikke, hvor får jeg det så billigst muligt? Håber der er et kvikt hoved der kan hjælpe mig :-)
Hilsen Eva
Avatar billede Bodillen Nybegynder
21. november 2009 - 18:12 #1
Det kan da sagtens lade sig gøre - men det er desværre ikke lovligt. En hurtig søgning giver dette http://www.dustinhome.dk/pd_5010330303.aspx?csref=edbpriser_5010330303 , men hvis du synes, det er for dyrt, findes der alternative programmer, fx Gimp.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 18:14 #2
Elements 6 kan nok blive et problem, da den sidste nye er version 8.
https://store5.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/PhotoshopElementsWin&distributionMethod=FULL

Den kan hentes i en 30 dages prøve, men koster nu ikke mere end lige under 700,-.

http://old.shg.dk/p/2190668
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 18:16 #3
GIMP kan da ikke bruges når det er til at supplere et kursusforløb. :)
Avatar billede skagensrose Nybegynder
21. november 2009 - 21:00 #4
Hej Justace
Nej, jeg kan lige præcis ikke bruge en prøveversion:-)
Undrer mig desuden over at Photoshop Elements version 6 er obligatorisk...men det er den.
Du skriver, at det nok kan blive et problem, men er det uløseligt?
Eva
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 21:22 #5
Næh, du kan prøve at se om der er en der vil sælge en på dba.dk eller lign..

Ellers er det måske en mulighed med v. 7, men v. 8 er den der sælges nu.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 21:23 #6
Det med prøven var jo bare til du havde fået købt en licens.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
21. november 2009 - 22:10 #7
Kender ikke Elements, men i CS (fuld Photoshop) sker der ikke de store ændringer af brugerfladen fra gang til gang - jeg kan ikke forestille mig, at det ville være et problem af betydning for dig at have 8'eren
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 22:22 #8
Heller ikke her, så ind på Adobe og hent en trial, så har du 30 dg. til at finde sokken med opsparingen. :)