Avatar billede Gudiik Nybegynder
21. november 2009 - 15:52 Der er 25 kommentarer

Hvorfor Kan jeg ikke gå ind på 192.168.1.1 ?

Hej allesammen. Forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan komme ind på 192.168.1.1 Har tjekket at min routers ip er det, så det er ikke derfor. Jeg har prøvet at genstarte router & modem flere gange, men intet hjælper..

Nogle som har en ide til hvad det kan skyldes?
Avatar billede hleschly Nybegynder
21. november 2009 - 15:57 #1
Hvad er din gatway adr. hvis det også er 192.168.1.1 og ikke 192.168.0.1 eller noget helt andet så ved jeg det ikke men hvis din gateway adr er noget andet så er det fordi din router ikke har ip 192.168.1.1 men den adr som din gateway har. håber det måske kan hjælpe.
Avatar billede leif Seniormester
21. november 2009 - 15:59 #2
Ja, start med at fortæl hvad det er for en router du har ?

Det er IKKE alle routere der blot har et Webinterface på IPadressen, men måske på port 81, 8080 eller noget helt andet.
Avatar billede Gudiik Nybegynder
21. november 2009 - 15:59 #3
som jeg skriver så ved jeg at min routers ip er 192.168.1.1, og det er nemlig min gateway.
Avatar billede stagedk Nybegynder
21. november 2009 - 15:59 #4
Hvad siger default gateway hvis du kører en ipconfig i cmd ?
Avatar billede Gudiik Nybegynder
21. november 2009 - 16:00 #5
Det er en zyxel et eller andet. men har før været inde på adresse for nogle måneder siden. men nu gider den bare ikke, gad heller ikke i går og i foregårs :(
Avatar billede Gudiik Nybegynder
21. november 2009 - 16:01 #6
stagedk -> 192.168.1.1
Avatar billede leif Seniormester
21. november 2009 - 16:01 #7
Kan du blive lidt mere præcis ? Er det fx. en router du har ifb. med en CyberCity forbindelse ?
Avatar billede stagedk Nybegynder
21. november 2009 - 16:01 #8
Find ud af hvilken Zyxel det er og google Zyxel xxxxx default gateway, har før haft en del problemer med ZyXel
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 16:22 #9
Du prøver vel via kabel???
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 16:31 #10
har du prøvet at genstarte routeren??
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 16:32 #11
de der zyxel routere har det med at gå i coma
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 16:34 #12
undskyld jeg havde vist ikke fået læst det hele
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 16:36 #13
hvilken port går du ind i routeren må ikke være wan porten
Avatar billede Gudiik Nybegynder
21. november 2009 - 17:19 #14
gupe ? hvad mener du med port?. Jeg skriver bare 192.168.1.1
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 17:39 #15
jeg mener bare de rj45 indgange der er bag på routeren
Avatar billede Gudiik Nybegynder
21. november 2009 - 18:17 #16
når. Der går jeg bare på port 1, nettet går i wan porten.
Avatar billede eyvind Seniormester
21. november 2009 - 18:50 #17
For det er vel http://192.168.1.1 du bruger.
Jeg har lige set på en Zyxel CD jeg har liggende - du bruger den rigtige adgang.

Men spørgsmålet kunne så være, om du har ændret det ved en fejl,
og ikke kan huske det.
Så er der jo kun at resette den, og sætte den op igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 19:45 #18
Prøver du at tilgå den trådløst eller via kabel?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
22. november 2009 - 15:56 #19
Har du husket at sætte netværkskablet i en LAN port og ikke en WAN port
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 17:18 #20
Hvordan skulle han være på nettet og bruge WAN porten samtidig?
Tror i han har 2 internet forbindelser ?

Gudiik -> Den maskine på prøver at tilgå router'en med er på nettet ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 18:06 #21
I stedet for "Gudiik -> Den maskine på prøver at tilgå router'en med er på nettet ikke ?"

"Gudiik -> Den maskine du prøver at tilgå router'en med er på nettet ikke ?"
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
23. november 2009 - 08:25 #22
Jeg går ud fra du IKKE har ændret noget fysisk på dit netværk. D.V.S du har IKKE flyttet kabler eller andet. Du har tidligere haft adgang ved at besøge http://192.168.1.1 , men kan nu ikke tilgå denne adresse. Siden kan ikke spises eller sådan noget får du nok at vide. Der er nogle ting du skal huske når du beder om hjælp:
Router model og nummer
Styresystem og SP
Hvilken browser bruger du og hvilken fejlmelding får du.

Du kan jo også i sidste ende resette din router, men dette betyder at du skal sætte NAT, DHCP, routing, og firewall filter, så gør kun dette hvis det er højst nødvendigt. Der er som reglen en reset knap bag på routeren. De fleste bliver resat ved at holden denne inde et stykke tid. Nogle skal dog holdes inde mens der sættes strøm til udstyret. Referer til din dokumentation omkring dit udstyr for at finde ud at fremgangsmåden. Hvis du ikke har dette så brug google  " Router model nummer, Manual" i søgefelt.
Det kan jo også være din router er stået af, hvilket er meget usandsynligt men muligheden foreligger.

Det der i første om gang er vigtigt er at du sikrer dig at du kan kommunikere med din router, ved at pinge den og sikre dine TCP/IP settings er i orden.
Google speed KvaserDK
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 09:02 #23
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 09:10 #24
Aha...

Eksperten har ikke signatur mulighed, så Skriv det det der Google speed KvaserDK i din profiltekst, så forvirrer du ikke og er fri for at skulle skrive det konstant.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
23. november 2009 - 10:53 #25
Gooood hvor jeg hader når folk prøver at lyde kloge, og så skriver de nogle fagudtryk, som de har lært på teknisk skole....

.. Nå, men det jeg ville gøre er at resette routeren ved at holde reset-knappen inde i 15-30 sek - Better safe than sorry.
  Da du spørger om hjælp til det herinde, går jeg ikke ud fra at du er MEGA it-nørd og derfor heller ikke har sat NAT, DHCP, routing eller firewall filter op på din router. De ting du skal bruge er nemlig sat op fra standard.

Bare reset lortet :)